عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
حجت الاسلام رفیعی تبیین کرد:
آثار انتظار شامل امید داشتن به آینده، اصلاح گری در عرصه فردی و اجتماعی و تلاش و انتظار پویا و سازنده در تمام عرصه ها می‌شود و انتظاری پویا و سازنده است که از جنس عمل باشد.

عقیق: کلیپی از سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که وی در آن به بیان آثار انتظار پویا و سازنده در دوران غیبت می‌پردازد.

حجت الاسلام رفیعی در این کلیپ اظهار داشت: گاهی اوقات انسان تصور می‌کند انتظار در دوران غیبت امر بی اثری است در حالی که آیت الله جوادی آملی در کتاب خود می‌فرماید آثار انتظار برای امام زمان (عج) شامل امید داشتن به آینده، اصلاح گری در عرصه فردی و اجتماعی و تلاش و پویایی در تمام عرصه‌ها است. بنابراین انتظار امید و تلاش به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: استحقاق نگاه تشریفی امام زمان (عج) از دیگر آثار انتظار به شمار می‌رود. اگر کسی بداند که امامی وجود دارد که حی است هنگام انتظار با ایشان ارتباط برقرار می‌کند و بر اساس این ارتباط مورد توجه نگاه حضرت قرار می‌گیرد.

رفیعی شکوفاسازی اندیشه‌ها را از دیگر آثار انتظار برشمرد و گفت: امام زمان (عج) نیاز به یار با اندیشه‌های بلند دارد اینگونه نیست که تصور شود در دوران غیبت هیچ وظیفه‌ای نداریم. بنابراین انتظار پویا و سازنده جامعه را حرکت می‌دهد و انتظاری پویا و سازنده است که از جنس عمل باشد.

تعداد بازدید : 14

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین