عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
سنگری در دومین دوره توانمندسازی ماه مطرح کرد؛
سنگری گفت: هیئات مذهبی، تشکل‌های مردمی‌ای هستند که صادقانه، عاشقانه و عارفانه برای طرح معارف اهل بیت علیهم السلام تکاپو و تلاش دارند

عقیق: دومین روز از دومین دوره توانمندسازی ماه، با حضور فعالان عرصه هیأت، تشکل‌های دینی و مجموعه‌های مردمی از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد.

در این رویداد، شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران هیأت و تشکل‌ها و همچنین مسئولان امور بانوان، مدیران رسانه و امور تربیتی هیئات مذهبی و مجموعه‌های مردمی بودیم.

محمد رضا سنگری، پژوهشگر امور دینی و عاشورا پژوه که به عنوان یکی از اساتید این دوره در مورد اهمیت برگزاری این گونه دوره‌ها گفت: ما به‌واقع مسافرانی هستیم که به سمت ظهور در حال حرکت هستیم و باید زمینه را برای این حرکت مهیا کنیم و بخشی عظیمی از این مهیا کردن و زمینه‌سازی بر عهده هیئات مذهبی است. هیئات مذهبی؛ تشکل‌های مردمی‌ای هستند که صادقانه، عاشقانه و عارفانه برای طرح معارف اهل بیت علیهم السلام تکاپو و تلاش دارند لذا برای آشنایی بیشتر و عمیق‌تر هیئات مذهبی با معارف اهل بیت علیهم السلام این کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره ماه که به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در حال برگزاری است کمک کننده و یاری‌گر بزرگی برای رسیدن به این آرمان و آرزوست که قله نهایی آن تمدن نوین اسلامی است.

گفتنی است دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی درآوردگاه تمدنی تحت عنوان ماه یک دوره مستمر است که شامل ۳۶۰ ساعت آموزش تخصصی به صورت حضوری و مجازی خواهد بود. این دوره به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و با مشارکت معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ادارات تبلیغات اسلامی و با حضور اساتید مطرح کشوری و استفاده از توان علمی و تجربهٔ عملی آن‌ها برگزار می‌شود.

فصل اول این دوره بهمن‌ماه سال جاری، در پهنه اول ویژه تشکل و مجموعه‌های شاخصِ استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و بوشهر برگزار شد.

ایجاد انگیزه جهت روزآمدسازی جریان مدیریت و تقویت قله‌های فعالیت دینی در بین تشکل‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد مذهبی، گردآوری نیازهای تخصصی و خرده مسائل هیأت‌ها و مجموعه‌های مردمی شاخص، مهارت افزایی فعالان رسانه‌ای در عرصه تشکل‌های دینی، ارتقا سطح فکری و عملیاتی مربیان و مدیران مجموعه‌های تربیتی، توجه ویژه به حوزه بانوان، فراهم نمودن زنجیره انسانی از فعالان فرهنگی برای لشگر جهاد تبیین از جمله اهداف این دوره است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این دوره و ثبت‌نام به وبگاه اینترنتی www.roshdheyat.ir مراجعه کرده و یا عدد ۸ را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین