عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
معاون اجرایی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: اولین دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئت و تشکل‌های دینی در شیراز با حضور ۱۲۰ تشکل شاخص در ۴ لایه: مسئول خواهران، مسئول تشکل، مسدول رسانه و مسئول امور تربیتی آغاز به کار کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام مسعود رفیعی، معاون اجرایی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری اولین دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت و تشکل‌های دینی در شهر شیراز اظهارداشت: این دوره در مجموع بناست برای ۱۲۰۰ تشکل شاخص کشور برگزار شود که شامل هیأت‌های مذهبی، کانون‌‌های فرهنگی، مجموعه‌های مردم‌نهاد و هیأت‌هاست.

دوره آموزشی شیراز برای ۱۲۰ تشکل شاخص است

وی افزود: این دوره برای چهار لایه مسئولان این تشکل‌ها شامل مسئول خواهران، مسئول تشکل، مسئول رسانه و مسئول امور تربیتی برگزار می‌شود که چهار روز نخست به صورت حضوری است و سپس دوره‌های مجازی آغاز می‌شود.

رفیعی گفت: در دوره نخست که ویژه تشکل‌های شاخص استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است، دوره به میزبانی شیراز با حضور حدود ۱۲۰ تشکل شاخص برگزار می‌شود. این دوره از امروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. سپس دوره‌های مجازی آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کرمان میزبان دوره دوم

معاون اجرایی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: این دوره حضوری به صورت کارگاهی است و اساتید حاضر با نمونه‌های عینی مطالب را ارائه می‌دهند و در طول دوره مجازی نیز اساتیدی به عنوان راهبر فرهنگی در هراستان حاضر شده و ضمن بررسی تکالیف عملی ارائه شده، راهنمایی‌های لازم برای حصول نتیجه را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره توسط سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برگزار می‌شود و در برگزاری آن وزارت ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت دارند، گفت: بناست دوره دوم برای استان‌های کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به میزبانی کرمان از ۱۲ اسفندماه آغاز شود.

تحقق هیأت ۸۵ میلیون نفری، هدف اصلی

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این دوره، پرداختن به جهاد تبیین و همچنین تغییر نگاه مردم به هیأت‌ها که هیأت صرفاً یک مراسم نیست و همچنین تغییر نگاه هیأت‌ها به مردم و تحقق هیأت ۸۵ میلیون نفری است.

تعداد بازدید : 25

معرفی دوره توانمندسازی ماه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین