عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال برگزار می شود:
مراسم گرامیداشت مرحوم حیدر آقا معجزه طهرانی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال این شاعر عارف در تهران برگزار می‌شود.

عقیق: مراسم گرامیداشت مرحوم حیدر آقا معجزه طهرانی بمناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال این شاعر عارف در دارالبکاء فاطمة الزهرا (س) امشب دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

در این مراسم آیت‌الله شیخ حسن رمضانی و حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق سخنرانی خواهند کرد.

دارالبکاء فاطمة الزهرا (س) در بهارستان، خیابان شهید دیالمه، کوچه موحدی، پلاک۳ واقع است.

فرزند ارشد حکیم حاج مرشد چلویی

حیدرعلی تهرانی متخلص به معجزه، زاهد و شاعر دوران معاصر، فرزند ارشد حکیم حاج مرشد چلویی است که در سال ۱۲۹۱ در تهران به دنیا آمد. در آغاز جوانى در راه سیر و سلوک عرفانى گام نهاد و چون ذوق و قریحه شاعرى داشت با زبان شعر، افکار و اندیشه‌‏هاى عرفانى خود را بیان مى‌‏‌کرد.

وی در مقدمه‌اش بر کتاب منظوم نهج‌البلاغه می‌نویسد: «بنده امیدوار یکی از دلدادگان علی(ع) و بیاناتش هستم که به مقدار درک خود در حق آن حضرت معرفت پیدا نمودم و تا خود را شناخته‌ام مهر و عشقی از ائمه اطهار(ع) همواره در خود احساس کرده گاه‌وبیگاه به سرودن اشعار مشغول بوده‌ام و چند جلد کتاب در این زمینه به طبع رساندم اکنون در آستانه هشتاد سالگی با جسم و چشمی ضعیف بخش‌هایی از کتاب نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) که شامل ۶۴ خطبه و ۱۴۰ کلمه قصار است را با کمال سادگی منظوم ساختم به امید آن که هم خود از آن بهره‌مند شوم و هم خدمتی به اهل ذوق و دوستان آن امام همام کرده باشم»

معجزه، دارای متجاوز از ۴۰ اثر در عرفان و علوم و معارف الهی به‌صورت نظم و نثر است که اغلب آن‌ها به چاپ رسیده است. از آثار او کتاب‌های باب الولایه، قدرت‌نمایی علی(ع)، معجزه حافظ، گلچین سعدی، شرح مخمس، حدیقه العرفان، نظم نهج‌البلاغة، لمعات عشق (در مدح و منقبت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها) و آثار دیگری است که منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

او در اسفندماه ۱۳۷۶ در تهران دارفانی را وداع گفت و در قبرستان بقیع قم به خاک سپرده شد.

تعداد بازدید : 46

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین