عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
افزایش نرخ بلیت پرواز عتبات در روز‌های اخیر موجب گران شدن سفر‌های هوایی عتبات شده؛ تا جایی که هزینه سفر هوایی عتبات در برخی از استان‌ها به ۱۶ میلیون تومان هم رسیده است.

عقیق:سفرهای زیارتی عتبات در ماه شعبان مورد استقبال قرار گرفته و ظرفیت بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های زیارتی تکمیل شده است.

افزایش هزینه سفر عتبات به دلیل نوسان نرخ دلار

از دهم اسفندماه که ظرفیت‌های جدیدی برای سفر زیارتی عتبات از سوی دفاتر مجری باز شد، بسیاری از دفاتر زیارتی به دلیل نوسان نرخ دلار هزینه سفر عتبات را نسبت به دوره گذشته افزایش دادند که البته قیمت سفرهای هوایی عتبات بیش از هزینه سفر زمینی گران شد.

هزینه سفر عتبات در دوره بهمن‌ماه که تا ۱۰ اسفندماه ادامه داشت، چندین بار افزایش داشت؛ به طوری که سفر زمینی عتبات از متوسط هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به هشت میلیون تومان رسید و سفرهای هوایی نیز از حداقل ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۱۳ میلیون تومان رسید.

هزینه سفرهوایی عتبات به ۱۶ میلیون تومان رسید

اما اکنون در دوره جدید سفر عتبات که تا ۲۲ اسفندماه (قبل از آغاز سفرهای نوروزی عتبات) انجام می‌شود، حداقل هزینه سفر هوایی عتبات از ۱۳ میلیون تومان گذشته و با افزایش حدود ۵۰۰ هزار تومانی همراه شده است؛ تا جایی که حتی در برخی شهرها همچون مشهدمقدس با توجه به افزایش مسافت هوایی تا فرودگاه نجف، هزینه سفر هوایی عتبات به بیش از ۱۶ میلیون تومان رسیده است.


هزینه بلیت پرواز امروز تهران ـ نجف

این‌بار بلیت پرواز عتبات، هزینه سفرها را گران کرد

مسؤولان دفاتر مجری اعزام معتقدند که این افزایش هزینه‌ها به دلیل نوسان نرخ دلار و همچنین گران شدن نرخ پرواز در روزهای اخیر اعمال شده است و شرکت‌های هواپیمایی حدود ۵۰۰ هزار تومان بلیت پرواز را گران کرده‌اند.

هم‌اکنون بلیت پرواز عتبات از حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا بیش از ۶ میلیون تومان است؛ به طوری که فردی اگر بخواهد به صورت انفرادی از طریق هوایی به عتبات مشرف شود، باید بیش از ۱۰ میلیون تومان فقط برای بلیت پرواز هزینه کند. این امر در حالی است که در ماه‌های گذشته این هزینه (بلیت رفت و برگشت عتبات) حداکثر ۶ میلیون تومان بود!

این دوره از اعزام زائران به عتبات تا ۲۲ اسفند انجام می‌شود و از ۲۳ اسفندماه تا دوم فروردین‌ماه سفرهای نوروزی عتبات صورت می‌گیرد و نام‌نویسی در این کاروان‌ها از امروز آغاز شده است.

به گزارش فارس، قرار بود دولت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای سفرهای زیارتی عتبات تخصیص دهد که همچنان این امر محقق نشده و دفاتر زیارتی برای سفر نوروزی عتبات هزینه نهایی را اعلام نکرده‌اند. البته مسؤولان در تلاش هستند تا بزودی هزینه سفر عتبات نوروزی احصا و اعلام شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین