عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
همزمان با شب سوم شعبان المعظم:
کربلا هم‌زمان با شب میلاد امام حسین علیه‌السلام، غرق نور و شادی شد و زائران کشورهای مختلف به این مکان مقدس مشرف شدند. همچنین موکب‌های بسیاری برای پذیرایی از زائران راه‌اندازی شد.

عقیق: کربلا شب گذشته هم‌زمان با شب میلاد امام حسین علیه‌السلام غرق نور بود و زائران بسیاری از نقاط دور و نزدیک خود را به حرم ارباب رسانده بودند.

تعداد بازدید : 58

ضریح حرم حسینی در شب میلاد آن حضرت

چراغ‌‌های رنگارنگ در کنار تزئین حرم‌های مطهر و بین‌الحرمین با پارچه‌های سفید و سبزرنگ حال و هوای خاصی به این مکان مقدس داده بود. همچنین با توجه به اعیاد شعبانیه، موکب‌های پذیرایی از زائران برپا شده بود و هر کسی بنا بر نذری که داشت، بین زائران غذا و نوشیدنی توزیع می‌کرد. 

تعداد بازدید : 38

ورودی به ضریح حرم حسینی

پس از اقامه نماز جماعت مغرب ‌‌و عشا، زائران در حالی که در صفوف منظم در حال عبادت بودند، دعای فرج را زمزمه کرده و میلاد سیدالشهدا علیه‌السلام را به یکدیگر تبریک می‌گفتند و برخی هم بین زوار شکلات توزیع کردند. بسیاری هم پس از اقامه نماز به سوی ضریح رفته و زیر قبه حرم حسینی که گفته می‌شود دعا مستحاب است، به راز ‌نیاز پرداخته و حوائج خود را با ارباب در میان گذاشتند.

تعداد بازدید : 33

مولودی‌خوانی ایرانیان در بین‌الحرمین

در بین‌الحرمین نیز زائران کشورهای مختلف گوشه‌ای از حرم حلقه زده و به مولودی‌خوانی پرداختند. زائران هند و پاکستانی بعد از نماز مغرب و عشا جشن برپا کردند و ایرانیان حوالی بامداد امروز به مداحی مشغول بودند.

در ادامه تصاویری از حال و هوای معنوی کربلا و حرم حسینی به مناسبت میلاد امام حسین علیه‌السلام هم‌زمان با سوم شعبان را مشاهده می‌کنید: 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین