عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
سید حسن نصر الله:
دبیر کل حزب الله لبنان لبنان در مراسم توزیع جایزه ادبی سلیمانی تاکید کرد، حاج قاسم سلیمانی شهیدی در ابعاد جهانی محسوب می‌شود.

عقیق:  سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در این سخنرانی تاکید کرد، ویژگی رهبران شهید در طول تاریخ در جایگاه، محیط پیرامونی، محبوبیت و ظرفیت‌های الهام بخش آنها خلاصه می‌شود.

وی در این زمینه افزود: حاج قاسم سلیمانی شهیدی است که فراتر از ظرفیت مکانی بوده و از ینرو نمی‌توان او را شهید عراق، ایران یا سوریه دانست بلکه او شهیدی در سطح و ابعادی جهانی محسوب می‌شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود افزود: شهید سلیمانی شهیدی است که در سطح و ابعاد امت و جهان قرار می گیرد و جایگاه او فراتر از چارچوب‌های زمانی و مکانی است.

به گفته سید حسن نصر الله حاج قاسم سلیمانی رهبری بزرگ است که نقش عمده‌ای در تحمیل شکست به پروژه اسرائیل بزرگ ایفا کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: شاخصه مهم موجود در حاج قاسم سلیمانی و جایگاهش، ظرفیت روحی است که از آن برخودار بود و می توانست الهام بخش تمامی اطرافیانش باشد، او شخصیتی بود که ترس هیچ جایی در قلب و روحش پیدا نکرد.

 سید حسن نصر الله افزود مجموع شهدایی که در لبنان پیروزی را رقم زدند، در غزه پیروزی آفریدند، شهدایی که در عراق موفق شدند شکست را به اشغالگران آمریکایی و داعش تحمیل کنند و شهدایی که در سوریه به خاک و خون غلطیدند هر کدام تاثیرات خاص به خود را بر خانواده، اطرافیان، محیط پیرامونی یا کشورهایشان داشتند، اما شهدایی هم وجود دارند که دامنه تاثیر گذاری آنها صحنه امت و جهان را در بر گرفته است .

دبیر کل حزب الله لبنان سپس با استناد به بیانات امام خامنه‌ای در رابطه با شهید قاسم سلیمانی گفت: به قول امام خامنه‌ای امروز شهید قاسم سلیمانی بیش از ژنرال قاسم سلیمانی ترس و هراس را به دل دشمنان می‌اندازد.

وی خاطر نشان کرد، علت آن این بود که بسیاری از ابعاد فعالیت‌ها و اقدامات شهید سلیمانی بعد از شهادت رسانه‌ای و مردم از آن مطلع و آگاه شدند، در حالی که او بسیاری از اقدامات را در طول حیات خود به دور از رسانه‌ها و تبلیغات انجام می‌داد.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی حلقه اتصال محور مقاومت محسوب می‌شد، او چند دهه از جهاد، مقاومت و فداکاری را پشت سر گذاشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین