عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
حجت الاسلام رفیعی:
عضو هئیت علمی جامعه المصطفی به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی توسط استکبار جهانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دولت آمریکا از عظمت وجودی حاج قاسم که از آزمون‌های متعدد مؤمنانه الهی با سربلندی عبور کرده بود، خوف داشت و در مقابل این شخصیت الهی درمانده بود.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، به فرازهایی از آیات ۲۴۹ و ۲۵۰ سوره بقره اشاره کرد و ابراز داشت: بنی‌اسرائیل قدر عزت و استقلالی که بعد از فرعون به دست آورده بودند را ندانستند و با بهانه‌تراشی‌ها و ایرادهای متعددی که مطرح می‌ساختند، بعد از مرگ حضرت موسی(ع) رفته‌رفته عزت خودشان را از بین بردند.

وی به دوران حضرت اشموئیل نبی و درخواست‌های قوم بنی‌اسرائیل از پیامبر زمانشان برای عزتمندی و خلاصی از شر جالوت اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند متعال جوانی به نام طالوت را به سمت قوم بنی‌اسرائیل رهنمون ساخت که مجدداً با بهانه‌تراشی بنی‌اسرائیل بر فقدان ثروت و نصب و منصب‌های دنیایی طالوت مواجه شد؛ قرآن کریم در بیان ملاک‌ها و ویژگی‌های رهبر و فرمانده، شجاعت و آگاهی را مهم‌ترین پایه ویژگی فرمانده موفق ذکر می‌کند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی در ادامه سخنان خود به آزمون الهی پیش روی لشکر طالوت در عدم نوشیدن آب اشاره کرد و ابراز داشت: بخش اعظمی از لشکریان طالوت نتوانستند، جلوی تشنگی خود را بگیرند و اکثریت آب نوشیدند؛ این افراد با مردود شدن در آزمون از همراهی با طالوت باز ماندند.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با بیان این که بخشی از لشکر طالوت در مرحله‌ای دیگر با مشاهده لشکر جالوت ترسیدند و برگشتند، اظهار داشت: کسانی که از تمام آزمون‌های الهی با سربلندی عبور کردند، در مقابل دشمن جانانه می‌جنگند تا به پیروزی نهایی نائل آیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی توسط استکبار جهانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دولت امریکا از عظمت وجودی حاج قاسم که از آزمون‌های متعدد مؤمنانه الهی با سربلندی عبور کرده بود، خوف داشت و در مقابل این شخصیت الهی درمانده بود.

رفیعی تبیینی از میدان نبرد لشکر طالوت و جالوت ارائه کرد و با بیان این که در لشکر طالوت نوجوانی به نام داوود حضور داشت که با پرتاب سنگ‌قلاب به سمت دشمن، جالوت را کشت، اظهار داشت: با مرگ جالوت لشکر باشکوه جالوت از هم پاشید و در مقابل لشکر اندک ولی با اخلاص طالوت شکست سنگینی خورد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت اهتمام به دعاهای قرآنی، با بیان این که دعای لشکر طالوت پیش از آغاز جنگ، در عبور از گرفتاری‌ها و سختی اثربخشی بالایی دارد، اظهار داشت: «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ»؛ صبر و ثبات قدم و طلب یاری از ذات اقدس الهی، مهم‌ترین پایه شکل‌گیری موفقیت و پیروزی است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه اشاره به فرازهایی از آیات الهی سوره بقره، با بیان این که خداوند ملک، حکمت و علم را به داوود نبی اعطا نمود، یادآور شد: این که در عالم خلقت همواره شاهد حضور ظالم و ستمگر هستیم، این از سنت‌های الهی است؛ وقتی در جامعه‌ای ظالم وجود دارد، اگر عده‌ای از مردم در مقابل ظلم ظالم ایستادگی کنند و در مقابل دشمن مقاومت منطقی را در پیش بگیرند، دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی در اشاره به آیه ۲۵۱ سوره بقره، «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ …» افزود: اگر عده‌ای در مقابل خطرات دشمنان ایستادگی و مقاومت و پایداری نکنند، فساد زمین را فرا خواهد گرفت؛ قصه‌های قرآنی مملو از عبرت‌های تاریخی برای کسانی است که توان پندگیری دارند.

رفیعی در پایان سخنان خود با اشاره به این که باید در مقابل تمام ظلم‌ها و تجاوزهای عالم ایستادگی نماییم، خاطرنشان کرد: نقل‌های تاریخی آیات الهی یکی از دلایل معجزه بودن رسالت قرآنی است؛ نقل‌های دقیق تاریخی توسط رسول‌الله(ص) از دلایل مهم معجزه بودن آیات الهی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین