عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
حجت الاسلام رئیسی:
رئیس جمهور گفت: پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی، پاسداشت همه ارزش‌های الهی است؛ گرامیداشت شهید سلیمانی، آن‌چهره‌ی مبارزه با تروریسم و استبکار تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت و بیزاری از ظلم و نظام سلطه است.

عقیق: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه که در مصلی تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی، پاسداشت همه ارزش‌های الهی است؛ گرامیداشت شهید سلیمانی، آن‌چهره‌ی مبارزه با تروریسم و استبکار تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت و بیزاری از ظلم و نظام سلطه است.

وی گفت: این آیین فقط یک گرامیداشت عادی نیست، بلکه هرماه خود پیامی و سخنی مهم دارد؛ پیام به همه آزادمردان و آزاد زنان عالم این است که باید با ایستادگی و مقاومت مقابل ظلم و ستم و استکبار، راه را بر ستمگران سد کرد. و پیامی هم به ظالمان و مستکبریان عالم دارد که »شرایط شما رو به افول و نابودی است، آن‌چه بقا و میدان‌دار این میدان است، انسان‌های خداخواه و تحول‌خواه هستند».

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما از سویی بسیار مصیبت‌زده و محزون هستیم چون بزرگی را از دست دادیم و قلوب مومنین جریحه‌دار است؛ اما از سویی بسیار مفتخریم که شخصیتی را داریم که نه‌فقط به ملت ایران فکر می‌کرد بلکه ملت‌های مسلمان جهان فکر می‌کرد و برای آزادی همگان اندیشه و عمل داشت.

** مکتب شهید سلیمانی؛ در امتداد مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای

رئیسی با بیان اینکه شهید سلیمانی خودسازی را در پیش گرفت تا بتواند جامعه را بسازد، تصریح کرد: شهید سلیمانی تحول را از خود آغاز کرد. عشق به خدا و اهل‌بیت(ع) او را یک انسان خودساخته پرورش داد؛ تأکید امام و رهبری معظم انقلاب برای همه‌ی ما بر خودسازی و تقوای الهی است.

وی افزود: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی(ع) است. جمهوری اسلامی چرخه‌ی رویش انسان‌های خودساخته‌ی مجاهد در راه خداست و این چرخه توقف ندارد و شهدای عالی‌قدر ما در این بستر متحول شده و رویش یافته‌اند.

رئیس‌جمهور گفت: این چرخه درون‌زا و زنده بوده و همواره در حال تحول است؛ شهید سلیمانی در این بستر و نظام که خود آن را حرم می‌خواند، رشد و پرورش یافته است. او خود هم پرورش‌یافته این نظام و هم سند حقانیت این نظام اسلامی است.

رئیسی عنوان کرد: او ساختارسازی کرد و شیعه، سنی، مسیحی، ایرانی، عراقی، سوری و غیره برای او مطرح نبود و دفع شر و فساد ملاک او بود. نگاه او بر ساختارسازی و نیروسازی در جبهه مقاومت بود.

 حاج قاسم می‌کوشید تا ظلم را از منطقه رفع کند

وی خاطر نشان کرد: برخلاف اینکه بعضی می‌گفتند او به‌دنبال این است که منطقه را شیعه و یا شیعه‌سازی کند، حاج قاسم به‌دنبال این بود که ظلم را از سر منطقه دفع و رفع کند و ریشه فسا را برکند.

رئیس‌جمهور گفت: او انقلابی ماند و این و یا آن جریان سیاسی برایش مهم نبود بلکه مردم، دلدادگی به خدا و دفاع از مردم برایش اهمیت داشت؛ او شخصیتی عام و انقلابی بود و انقلابی بودن را در مردم‌دار بودن خود تعریف می‌کرد؛ لذا همه با احساس اخوت داشتند. جلوه‌ی این اخوت را در تشییع پیکر او دیدیم؛ هم سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و هم شهید سلیمانی نماد وحدت و همدلی است.

رئیسی اضافه کرد: در قرن بیستم نام برخی انقلابی‌ها مانند نام چگوارا برده می‌شد اما امام خمینی(ره) به‌عنوان نماد مبارزه با استکبار و نماد آزادی برده می‌شود؛ جوانان ما بدانند که شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و استکبار است.

شهید سلیمانی در دنیا هیمنه‌ی آمریکا را به شکست کشانید

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی آمریکا و طرفداران جریانات تروریستی داعشی در منطقه را شکست داد اما بزرگ‌ترین کار او این نبود؛ این مقدمه‌ای بود که شهید سلیمانی در دنیا هیمنه‌ی آمریکا را به شکست کشانید. نظام سلطه، آمریکا و استکبار دنبال هویت‌زدایی از ملت‌ها هستند و می‌خواهند ملت‌ها و جوانان را بی‌دفاع و بی‌سلاح کنند و هویت مورد نظر خود را القا کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید سلیمانی هویت‌ساز و احیاگر هویت اسلامی بود، اظهار داشت: نه‌فقط برای مردم ایران، بلکه در منطقه هویت را ایجاد و تثبیت کرد. او جنگید تا انسان عراقی، یمنی، افغانی، لبنانی و ایرانی هویت خود را از دست ندهد.

رئیسی تصریح کرد: امروز علیرغم فضای تبلیغاتی که دشمن می‌خواهد جلوه دهد که مردم نسبت به ارزش‌های انقلابی سست شده‌اند، در تشییع پیکر شهید سلیمانی در عراق و ایران دیدیم که قیامتی به پا شد و این قیامت برای آن سال نبود و امروز هم می‌بینیم مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خود جذب می‌کند.

وی با طرح این پرسش که آیا این تبلیغات است؟، عنوان کرد: طبق فرمایش خداوند متعال، کسی که با او معامله کند، قلب‌ها تسخیر او می‌شود. امروز شهید سلیمانی در قلب‌ها جای گرفته و نام او را سردار دل‌ها می‌گذاریم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: جلوه‌ی این هویت را در تشییع پیکر شهدای امنیت در شهرها، 13 آبان و در بسیاری از مراسمات و آیین‌ها می‌بینیم و این‌ها نماد هویتی است که ملت ایران از خود نشان می‌دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه این جلوه‌ها در تشییع 400 شهید در سراسر کشور نماد هویت است و این‌ها مردمِ دلداده به انقلاب هستند، خطاب به دشمنان گفت: شما کدام مردم را می‌گویید؟ مردم کسانی هستند که در 13 آبان آمده و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آمدند؛ مردم آن‌هایی هستند که در کرمان کنار مزار شهید سلیمانی و این جمعیت عظیمی هستند که برای تجلیل از شهید قهرمان ما گرد هم آمده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: دشمن تصور می‌کرد که سردار سلیمانی برای او خطرناک است؛ به آمریکا و دشمان انقلاب می‌گویم همچنانی که دیروز سردار سلیمانی مقابل زیاده‌خواهی‌ها، ظلم و سلطه‌ی نابه‌حق شما ایستاد و مقاومت را آفرید، امروز شهید سلیمانی هم با روح بلند و عشق و دلدادگی جوانانش مقابل شما خواهد ایستاد.

خواب راحت برای قاتلان حاج قاسم سلیمانی نخواهیم گذاشت

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه و سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس ما در روز شهادت شهید سلیمانی اعلام کردند که آمریکایی‌ها بدانند ما از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و من هم می‌گویم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و دشمنان بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان آن نخواهیم گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه کشور در حال پیشرفت است و با این شهادت‌ها کند و متوقف نمی‌شود، عنوان کرد: ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول‌خواه خود با قوت ادامه خواهد داد.

وی افزود: بارها خطاببه دشمنان اعلام کرده‌ایم که شما علیرغم ادعایتان ملت ایران را نشناخته‌اید و دچار اشتباه محاسباتی شده و می‌شوید. مکررا گفته‌ایم ملت ایران و نظام ما را را با سایر ملت‌ها مقایسه نکنید.

 ملت ایران در تمامی عرصه‌ها دشمنان را ناکام گذاشته است

رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه دشمنان جنگ ترکیبی به‌راه انداختند اما باز شکست به‌دنبال شکست نصیب‌شان می‌شود، خطاب به دشمنان خاطر نشان کرد: شما جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی راه انداختید اما دیدید که ملت ایران با نگاه به سلوک شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و با گوش دادن به رهنمودهای مقتدای خود چگونه شما را ناکام گذاشته‌اند.

رئیسی ادامه داد: شما جنگ سیاسی به‌راه انداختید و ظرفیت‌های خود را علیه ملت ایران بکار گرفتید؛ در جنگ روانی رسانه‌های‌تان را به خط کردید و در جنگ اقتصادی وارد شده و در ارز و طلا عددسازی کردید. بیش از 50 کانال را در فضای مجازی و افراد بسیاری را بکار گرفتید؛ شما فکر کردید کارتان را پیش می‌برید اما ملت ایران به شما پیام می‌دهد که در همه این جنگ‌ها شکست خوردید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

وی هم‌چنین اظهار داشت: ملت بزرگ ایران به پیروی از مقتدای خود امام خامنه‌ای و با نگاه به سلوک شهید سلیمانی در عرصه تحقق شعار سال با همه وجود تلاش کرده و هزاران کارخانه و گارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده است. در عرصه تجارت، صادرات و عرصه‌های مختلف اقتصادی تلاش کرده و تهدیدها و تحریم‌ها که می‌خواهید ما را با آن کُند کنید، دچار توقف نخواهیم شد.

رئیس‌جمهور گفت: یک دخترخانمِ دهه نودی در بدو ورود به مراسم امروز به من گفت "شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهم که پای‌کار هستیم و به مسئولین پیام دهید که ما پای این انقلاب و نظام هستیم و آن‌ها با قدرت، قوت و اعتماد به نفس و اتکال به خدا حرکت کنند". خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و پیروزی‌های بسیاری را در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.

رئیسی ضمن تسلیت و تبریک به خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حمایت و همراهی ملت از افتخارات بیت این شهید عزیز است. شهید سلیمانی متعلق به ایران، امت اسلامی و مردم آزاده دنیاست. مقالات، نوشته‌ها، کتب و آثار متعددی در فضائل شهید سلیمانی نوشته شده و می‌گوید که ای شهید ما با تو میثاق بسته‌ایم و این پیمان و میثاق گستتنی نیست و تا آخر پای انقلاب و نظام و ارزش‌ها ایستاده‌ایم.

 مسئولان برای خدمتگزاری به مردم، با حاج قاسم میثاق می‌بندند

وی هم‌چنین بیان کرد: شهید عزیز آقای سلیمانی در سفری که به مشهد و آستان‌بوسی حضرت رضا(ع) مشرف شدی، نمی‌دانم با امام رضا(ع) چه گفتی، همان‌موقع که کنار مرقد نورانی حضرت ایستاده بودم حدس می‌زدم از ایشان شهادت را طلب می‌کنی. آقای سلیمانی ما با تو میثاق می‌بندیم و همه دولتمردان ارادتمند تو هستند و همه مسئولان در سراسر کشور با تو میثاق می‌بندند و به مردم عزیز اطمینان می‌دهند تا آخرین نفس در سنگر دفاع از انقلاب، حمایت از مردم و خدمتگزاری مخلصانه برای مردم از پای ننشینند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: کشور در حال پیشرفت است و آینده بسیار بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود و این کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد و مشکلات به لطف خدا، با رهنمودهای مقام معظم رهبری، مشارکت مردم و خدمتگزاری خالصانه‌ی دولت حل خواهد شد.

رئیسی در پایان گفت: یاد شهید ابومهدی المهندس، شهدای مقاومت، شهدای حزب الله، شهدای عزیز در عراق و سوریه و شهدای همراه حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین