عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
شهید مدافع حرم حسین محرابی تازه اعزام شده بود که با صدای اذان صبح بلند شد، سراغ همه هم‌رزمانش رفت تا آن‌ها را برای اقامه نماز بیدار کند، اما همه به او گفتند: نماز نمی‌خوانند، چون نمی‌خواهند شهید شوند!

عقیق: در میان حضور شجاع و مقتدرانه مدافعان حرم در خط مقدم مبارزه با داعش، وقتی زمان اجازه می‌داد جو شوخی و طنازی در میانشان حاکم بود مانند زمانی که حسین محرابی تازه به جمع مدافعان حرم پیوسته بود و از شوخی مشهدی هم‌رزمانش در امان نماند. 

مدافع حرم خندانی که گرفتار شوخی مشهدی شد!

در بخشی از کتاب «چَخ‌چَخی‌ها» درباره این ماجرا آمده است: حسین محرابی تازه به سوریه آمده بود. یک شب قبل از خواب با اشاره به بچه‌ها گفتم که بیایید کمی با او شوخی کنیم و سر به سرش بگذاریم. ابوزهرا با یک چشمک به من فهماند که امشب خسته‌ایم و بهتر است بخوابیم. صبح حسین با صدای اذان از خواب بیدار شد. بالای سرم آمد و گفت: حاجی بلند شو!

سرم را از زیر پتو بیرون آوردم و گفتم: مرد حسابی ولمان کن! نماز چی؟ برو بخواب!

ـ حاجی صدای اذانه!

ـ بگیر بخواب آقا جان حوصله داری؟!

ـ من می‌خواهم نماز بخوانم.

ـ می‌خواهی نماز بخوانی بخوان! ولی از من می‌شنوی نماز نخوان که شهید می‌شوی.

حسین آقا که هاج و واج از صحبت‌های هم‌رزمش ماتش برده بود، اصلاً نمی‌دانست اذان اول، اذان اهل سنت است، بلند شد، اما سراغ هر کسی رفت، می‌گفت: نماز نمی‌خواند! به ناراحتی بسیار خودش مشغول نماز شد.

اما از آن سوی، رفقایش که از زیر پتو او را تحت نظر داشتند، آهسته می‌خندیدند. حسین آقا همین طور که روی سجاده نشسته بود و داشت ناله می‌کرد که یک دفعه با صدای اذان دوم (اذان شیعیان) جا خورد، یک نگاه به پنجره کرد که این اذان چیست؟! در همان لحظه همه هماهنگ با هم بلند شدند و  آستین‌ها را بالا زدند که بروند وضو بگیرند! اما چشمان متعجب محرابی، آن‌ها را دنبال می‌کرد. یکی در آن وسط خنده بچه‌ها به او گفت:  اینجا ۲۰ تا اذان می‌گویند. تو باید تشخیص بدهی اذانت کدومه!

حال قرار است امشب (دوشنبه ۱۲ دی‌ماه) بینندگان از شبکه دو سیما ماجرای اعزام شهید خندان مشهد در سومین قسمت از مجموعه «بچه زرنگ» را مشاهده کنند که در آن سید حسین سیدصالحی در نقش شهید محرابی ظاهر شده است.مستند درام «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند شنبه تا چهارشنبه ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید حسین محرابی متولد شهریورماه سال ۱۳۵۶ و از رزمندگان مدافع حرمی است که از طریق لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت. او در دهم آذرماه سال ۱۳۹۵ در آخرین روزهای ماه صفر و در ایام شهادت امام رضا (ع) در منطقه حلب به شهادت رسید. از شهید حسین محرابی سه فرزند به نام‌های زینب، فاطمه و محمد مهیار به یادگار مانده است. مزار شهید محرابی در گلزار شهدا بهشت رضا (ع) مشهد مقدس واقع شده است.

حسین آقا هر پنج‌شنبه بعدازظهر به بلوک ۳۰ مدافعان حرم بهشت رضا (ع) مشهد می‌رفت و زیارت عاشورا می‌خواند و در همان محل هم به خاک سپرده‌ شد. بعد از شهادت این شهید، یک عکس خندان از او منتشر شد و به‌ همین خاطر به «شهید خندان مشهد» معروف شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین