عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
در نشست خبری رویداد ملی «جان فدا» مطرح شد؛
نشست خبری رویداد ملی «جان فدا» در آستانه فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیز برگزار شد.

عقیق: نشست خبری رویداد ملی «جان فدا» در آستانه فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام محمدجواد رنجبر دبیر هنری این رویداد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سردار شهید با توجه به همه توفیقاتی که در میدان نبرد داشت در عین حال شخصیتی بود که توانست هم در حیات خود و هم بعد از شهادت اقشار مختلف مردم را گرد خود جمع کند. اقشار مختلف اعم از مذهبی و غیر مذهبی، انقلابی و غیر انقلابی در ایام شهادت سردار حاج قاسم برای ایشان اشک می‌ریختند.

وی افزود: اینکه در این شرایط حساس تصمیم گرفته شد تا این رویداد برگزار شود مهمترین دلیلش شخصیت سردار قاسم سلیمانی است چرا که در جامعه امروز ما نیازمند معرفی چنین شخصیت‌هایی هستیم که بین همه اقشار مختلف مردم جمع می‌کند.

رنجبر بیان داشت: اولین قشری که به اتفاقات مختلف زودتر حساس می‌شود و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد قشر هنرمندان است. در این اتفاقات هنر است که به میدان می‌آید و سریع و عمیق در جامعه تأثیرگذار است. ظرفیت بسیار فوق‌العاده‌ای در هنر نسبت به سردار شهید وجود دارد بخصوص این ظرفیت در حوزه هنرهای تجسمی کاملاً مشهود است همین قضیه باعث شد این رویداد کلید بخورد تا این ظرفیت مردمی در یک جا جمع‌آوری و دیده شود.

دبیر هنری رویداد ملی «جان فدا» درباره زمان برگزاری این رویداد گفت: رویداد ملی جان فدا از ۳۰ آذرماه به مدت ۳ روز با حضور ۲۵۰ هنرمند از اقصی نقاط کشور در حرم مقدس امام رضا (ع) برگزار خواهد شد که نیمی از این هنرمندان را بانوان تشکیل می‌دهند. این کارگاه صرفاً فضای کار اشتراکی است تا هم افزایی بین هنرمندان شکل بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی است و هر اثری که تا این تاریخ به دبیرخانه ارسال شود بین آنان داوری صورت می‌گیرد و جایزه معنوی زیارت کربلا به برترین‌های این رویداد اعطا خواهد شد. لازم به ذکر است این آثار برای مردم است و به مردم ارائه خواهد شد.

در ادامه محمد نوین سین بر در ادامه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی را باید از قبل انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس تا مبارزه با اشرار داخلی و داعشی دید. سردار سلیمانی نماد زنده مقاومت بود و بزرگترین اسطوره برای اهریمن ستیزی در دنیا است. اسطوره در یک وجهه و حالتی نیست که یک نماد را نشان دهد بلکه در عرصه‌های مختلف زندگی و جامعه به حد اعلا زندگی می‌کند و تبدیل به اسطوره می‌شود از این رو سردار سلیمانی اسطوره بزرگ ایرانی است که مستندات بسیاری از ایشان وجود دارد که هنرمندان می‌توانند به صورت نماد و به زبان هنر به تصویر بکشند.

وی افزود: محورهای هنری این رویداد شامل نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، پوستر تبلیغات شهری، تصویر سازی، موشن گرافی، کتیبه، پرچم، حروف نگاری و کارتون می‌شود.

در ادامه هاجر سلیمی نمیر به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ستاد مردمی حاج قاسم به درخواست مردم تلاش کرد تا این رویداد را با حضور هنرمندان برگزار کند. ۵۰ درصد شرکت کنندگان این رویداد بانوان هستند بانوانی که همگی بعد از انقلاب تربیت شدند. بانوان در این رویداد به تاسی از اولین مدافع ولایت گرد هم جمع خواهند شد تا مشق دفاع از ولایت را به تصویر بکشند.

وی افزود: لازم به تاکید است آثار تولید شده قرار است در حوزه‌های پوشاک، کتاب‌ها و نرم افزارها و محصولات روزمره‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد مورد استفاده قرار گیرد.

یادآور می‌شود در پایان از پوستر رویداد ملی جان فدا رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین