عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
شب ۲۱ ماه رمضان بود. حاج قاسم در یکی از اتاق‌های حرم نشسته بود. مرا که دید، بعد از احوالپرسی گفت: حاج صادق، امکان دارد یک دعای قرآن به سر برای من بخوانی؟

عقیق: حاج صادق آهنگران از ذاکران اهل بیت عمصت و طهارت درباره شب قدری که با حضور حاج قاسم در حرم حضرت رقیه (س) برگزار شد، بیان داشت: شب ۲۱ ماه رمضان بود. مراسم شب قدر را با حضور رزمندگان مدافع حرم در حرم حضرت رقیه (س) برگزار کردیم. در اثنای مراسم به من خبر دادند حاج قاسم سلیمانی هم آمده است. گمانم این بود که حاج قاسم در بین جمعیت نشسته است.

بعد از پایان مراسم، مرا به طرف اتاقی که در بالای حرم حضرت رقیه (س) برای استراحت مهمان‌ها بود، بردند و گفتند: حاج قاسم با من کار دارد. او در یکی از اتاق‌های حرم نشسته بود. مرا که دید، بعد از احوالپرسی گفت: حاج صادق! امکان دارد یک دعای قرآن به سر برای من بخوانی؟

با کمال میل پذیرفتم. آنجا متوجه شدم که حاج قاسم در مراسم احیا در بین جمعیت حضور نداشته است. از اتاق بیرون آمدیم. حرم خلوت شده بود و همه رفته بودند. کسی در حرم حضور نداشت. من و حاج قاسم کنار ضریح حضرت رقیه (س) رفتیم و رو به قبله نشستیم.

حاج قاسم پیشانی‌اش را روی ضریح گذاشت. من ابتدا زیارت عاشورا خواندم و بعد دعای قرآن به سر گرفتن را شروع کردم. آن شب حاج قاسم عجیب منقلب شده بود و گریه می‌کرد. از بس بی‌تابی از خود نشان داد، چند بار دو به شک شدم که ادامه بدهم یا نه.

در طول سال‌های دفاع مقدس و بعد از آن، من برنامه‌های زیادی داشتم که حاج قاسم هم در آن حضور داشت، اما شیرینی هیچ کدام از این مراسم‌ها به اندازه مراسم آن شب قدر که من و او تنها در کنار حرم حضرت رقیه (س) عزاداری کردیم، نبود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
0
کلاس اموزش تلاوت قران کجا خوبه؟
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین