عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
حجت‌الاسلام صادقی واعظ عنوان کرد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: وای به حال جامعه‌ای که مردم آن به این نتیجه برسند که با تظاهر به دین‌داری، کارشان پیش می‌رود، در این صورت هیچ‌وقت اعتقاد و باور در قلب و دل مردم جامعه نهادینه نمی‌شود و ایمان حقیقی شکل نمی‌گیرد و دین نیز به ابزاری برای رسیدن به منافع تبدیل می‌گردد.

عقیق: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین صادقی واعظ، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، به فرازهایی از مدح و ثنای اهل‌بیت علیهم‌السلام در فراغ زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌نظیرترین الفاظ و کلمات برای وصف حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را خداوند متعال در قرآن کریم نازل فرموده‌اند؛ «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ»، قرآن در باب آفرینش انسان فقط در یک جا از اعطینا استفاده نموده، هرجا سخن از آفرینش است، معمولاً از لغت خلق استفاده شده است.

وی با بیان این که قرآن کریم در سوره کوثر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را عطیه و هدیه ذات اقدس الهی به رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله ذکر می‌کنند، خاطرنشان ساخت: در میان عرب، هدیه ارتباط تنگاتنگی با شأن و جایگاه هدیه دهنده و هدیه گیرنده دارد و هراندازه علاقه میان طرفین عمیق‌تر باشد، ارزش آن بالاتر می‌گردد. در این سخن، هدیه دهنده ذات اقدس ربوبی که «ان الله علی کل شی قدیر» است و هدیه گیرنده نیز محمد مصطفی(ص) اشرف و خاتم انبیاست؛ آنچه بین خداوند متعال و رسول‌الله قرار می‌گیرد وجود نازنین حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها است.

سخنران حرم بانوی کرامت ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام، به اسامی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نزد باری‌تعالی اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که خداوند متعال صدیقه طاهره را به عالمیان معرفی می‌کند، می‌فرماید؛ «انا اعطیناک الکوثر» کوثر خیر کثیر و جمع تمام صفات حسنه و خصلت‌های حمیده عالم است.

وی با بیان حدیثی از رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله گفت: اگر بنا بود تمام فضائل، خوبی‌ها و ارزش‌ها مجسم شود، آن شخصیت کسی جزء فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نبود، بلکه عظمت شخصیت زهرای مرضیه از این هم بالاتر است.

صادقی واعظ با تأکید بر این که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در عالم محشر سرور تمام مخلوقات هستی است، یادآور شد: هر زمانی که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بر رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله وارد می‌شدند، حضرت به استقبال صدیقه طاهره می‌شتافت و خوش آمد می‌گفت و ایشان را در جای خود می‌نشاند و دست دخترشان را می‌بوسیدند و می‌فرمودند؛ فداها ابوها.

وی تصریح کرد: مولی الموحدین علی علیه‌السلام که خود فخر کائنات هستند در روایتی مایه مباهات و همه افتخار عمر شریفشان را وجود نازنین زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها ذکر می‌کنند؛ به فرموده امام حسن عسکری علیه‌السلام، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها حجت بر حجج الهی است.

صادقی واعظ با بیان این که امام صادق علیه‌السلام جایگاه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نسبت به دیگر مخلوقات هستی را همچون؛ شب قدر به دیگر شب‌ها ذکر می‌کنند، خاطرنشان ساخت: هیچ‌کس نمی‌تواند به مقام و عظمت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها پی ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به پایه‌گذاری نهضت فاطمی بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله، ابراز داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با قرائت خطبه‌ها و حضور در خانه انصار از هر فرصتی برای افشاگری بهره می‌جستند، تا امت به‌خواب‌رفته را بیدار کنند و مانع انحراف و سقوط اسلام شده، ضمن نمایان‌سازی چهره واقعی منافقین، با همه وجود از ولایت دفاع نمایند.

استاد حوزه علمیه، معرفی آسیب‌ها و آفت‌ها را از دیگر رویکردهای زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها ذکر کرد و اذعان داشت: تنها بعد از گذشت ۷۰ روز از روز غدیر، به‌سرعت جامعه به انحراف کشید شد و مردمی که بیعت کردند، بیعت شکستند.

وی به گریه‌های مادرانه و از سر دلسوزی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نسبت به امت اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: انحرافی که امت اسلام بدان مبتلا شده، داغی بر دل فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بود؛ مردم خیال می‌کردند با غصب خلافت، اهل‌بیت علیهم‌السلام متضرر شدند، غافل از این که وقتی زمامدار امور جامعه‌ای فاسد شد، این امت است که متضرر می‌گردد.

کارشناس دینی، بر اهمیت مطالعه خطبه فدکیه تصریح کرد و یادآور شد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در خطبه فدکیه بر حدود ۵۰ آیه استناد می‌کنند و ضمن بیان استدلال‌های محکمی بر غصب جایگاه خلافت ولی‌الله، به آسیب‌ها و آفت‌های این رویه متذکر می‌شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به برخی از آسیب‌هایی پیش روی امت اسلامی در بیان حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها، تصریح کرد: در بیان فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، نفاق، قدر و منزلت یابی پست رتبگان و شیطان اضلاع مثلث سقوط و انحراف جامعه را تشکیل می‌دهند.

صادقی واعظ تصریح کرد: وای به حال جامعه‌ای که مردم به این نتیجه برسند که با تظاهر به دین‌داری، کارشان پیش می‌رود، در این صورت هیچ‌وقت اعتقاد و باور در قلب و دل مردم این جامعه نهادینه نمی‌شود و ایمان حقیقی شکل نمی‌گیرد و دین نیز به ابزاری برای رسیدن به منافع تبدیل می‌گردد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین