عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
تصاویر|
هم‌زمان با ایام فاطمه، موکب‌هایی در اطراف حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام راه‌اندازی شده که به گفته مسؤولان عراقی این موکب‌ها تا سوم جمادی‌الثانی به زائران خدمت می‌کنند.

عقیق: هم‌زمان با ایام فاطمیه مراسم عزاداری در کربلا برگزار می‌شود و از پنج‌شنبه هفته گذشته موکب‌های پذیرایی از زائران ارباب راه‌اندازی شده است.

با این وجود خادمان حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهم‌‌السلام نیز با برپایی موکب‌هایی از زائران پذیرایی می‌کنند؛ به طوری که این موکب ها نه تنها فقط در عصر و‌شب‌ها بلکه در صبح‌ها نیز به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند.

موکب چای ابوعلی و ابوزهرا نیز از آن دست موکب‌هایی است که در اطراف حرم حضرت عباس علیه‌السلام برپا شده و در ساعت‌های مختلف به زائران چای عراقی می‌دهد.

البته موکب‌هایی از سایر شهرها و حتی کشورها در اطراف حرم‌های مطهر کربلا برپا شده‌اند که بیش‌تر این موکب‌ها شب‌ها قبل و بعد از اذان مغرب به زائران خدمت می‌کنند.

به گفته یکی از مسؤولان حرم امام حسین علیه‌السلام بیش از ۵۰ موکب تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود که تا سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله هم‌زمان با سوم جمادی‌الثانی (۶ دی ماه) فعالیت کرده و در خدمت زائران خواهند بود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین