عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
اتفاقات اخیر کشور و تهدیدهای داخلی و خارجی مبنی بر براندازی نظام بار دیگر این سوال را مطرح کرد که مهم‌تر بودن حفظ نظام اسلامی از جان امام زمان یعنی چه؟

عقیق: اتفاقات اخیر کشور و تهدیدهای داخلی و خارجی مبنی بر براندازی نظام بار دیگر این سؤال را مطرح کرد که مهم‌تر بودن حفظ نظام اسلامی از جان امام زمان یعنی چه؟ محمدصادق شهبازی در کتابچه نعمت جمهوری اسلامی به این پرسش پاسخ داده است.

حکومت است که اسلام را حفظ می‌کند به همین جهت امام می‌فرماید حفظ حکومت از جان امام معصوم بالاتر است: «این یک تکلیف الهی است برای همه که اهم تکلیف‌هایی است که خدا دارد، یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است، برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. همه انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهدت کردند و خودشان را فدا کردند.» 

حتی فقها یحث کرده‌اند که اگر آمدند افرادی را هرچند مهم مثلا فقها را سپر انسانی کردند که به جامعه اسلامی حمله کنند، نباید این وسیله شود که دارالاسلام در خطر قرار گیرد. امام خمینی می‌فرمایند:«با این که قتل نفس مؤمن از همه گناهان کبیره، شاید بعد از شرک بالله، بالاتر باشد، قتل نفس مؤمن بی‌گناه، لکن اسلام، همین اسلامی که اینقدر راجع به مؤمنین سفارش فزموده است و تحذیر از قتل نفس مؤمن کرده، از احکام جهادش این است که اگر یک دسته از همین مؤمنین، از همین مسلمین، از همین فقها، از همین دانشمندان را کفار جلو قرار دادند و سپر قرار دادند برای خودشان، که بیایند، امر فرموده است که همه را بکشید! این‌ها همه شهیدند و به بهشت می‌روند، برای اینکه حفظ ثغور اسلام است، حفظ نظام اسلام است.

لذا حفظ نظام بالاترین واجبات است که بر همه چیز مقدم است. هیچ امری نباید باعث بی‌توجهی به آن شود. امام فرمود: «توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی‌کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد،» 

ایشان همچنین در جای دیگر تصریح کردند: «حفظ نظام جمهوری اسلامی از اهم واجبات شرعی و عقلی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی‌کند، و از اموری است که احتمال خلل در آن عقلاً منجز نیست.» 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
3
6
واقعا حیا کنید دست بردارید ازین مزخرفاتی که به خورد مردم میدید چطور میخواید روز ظهور جلوی حضرت حجت علیه السلام سر بلند کنید ؟؟؟؟

میدونم انتشار نمیدید ولی لااقل به سردبیر برسونید
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
با این حدیث چه می کنید ،اگر یک روز زمین بهتون حجت بماند،زمین تمام اهل خود را در خود می بلعند.اصلا تمام هستی برای حجت خدا آفرینش شده،مکر حدیث کسا نمی خوانید،اگر امام زمان برای حفظ نظام فدا شود،پس دنیایی ادامه نخواهد یافت که نظام جمهوری اسلامی ادامه پیدا کند.خداوند ذخیره خود را فدای هیچ نظامی نخواهد کرد.کمی مطالعه بفرمایید.کتاب غیبت نعمانی را بخوانید.و این قدر توجیه غیر عقلی نکنید.
اردشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
0
کشور دشمن داره درسته موافقم ، خیلی ام دشمن داره موافقم ، میخوان سربه تن بچه شیعه ایرانی نباشه درسته موافقم ، میخوان سربه تن ایرانی نباشه موافقم ، میخوان مردم روتحت فشار بزارن که اغتشاش کنن بازهم موافقم ،،، یه سوال توی ذهنم ولی مونده ،، چرا وقتی دزدان بیت المال و آقازاده ها توی روز روشن دارن دزدی می کنن و باعث ناامیدی مردم از سیستم شدن رو اعدام نمیکنید؟؟؟؟ واقعا این سوال مثل خوره افتاده به حونم که در این حکومت چرا هیچ اراده ای برای برخورد با دانه درشتهای دزد مثل خاوری که پشت چفیه بسیجی قایم شدن و بردن و رفتن نیست .... خب من چجوری باور کنم که در بقیه امور میشه به شما عتماد کرد، دختر یا پسری که می بینن مادرشون برای یه لقمه نون که بیاره سرسفره مجبوره تن فروشی کنه ، چجوری میشه به این فرد درس وطن پرستی و حفاظت از اسلام داد...من میدونم توی شرایطی که از چهارجهت دشمن داخلی و خارجی داریم خیلی سخت شده واسمون ،، ول یچی میشد توی یکماه قوه قضائیه و شخص رئیس جمهور همه دانه درشتهارو ممنوع الخروج کنن و دادگاه علنی کنن و بسپارن به دست طناب دار ، والله اینجوری مردم به آرامش میرسن و مملکن روبه پیشرفت واقعی میره ،، ولی افسوس ، افسوس اگر بخوان یه فاسد اقتصادی هم اعدام کنن ، کسی رو اعدام می کنن که واقعا شاید بی تقصیرهم بوده ،، مثلا فلان رئیس فلان شعبه فلان بانک رو گرفتیم ، مسخره ست بخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
بر این تفکر شیطانی لعنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
خدا تندروهای این مذهب و ان شالله هدایت کنه
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین