عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
پای درس آقا
در ارتباط رودررو اثر هست، خیلی از ابهام‌ها و سؤالاتی که امروز در ذهن نسل جوان ما در جریان است، در توضیحات مسئولین پاسخ داده می‌شود و ابهام‌ها و گره‌ها باز خواهد شد.

عقیق:

التهاب چند وقت اخیر نشان داد جبهه انقلاب اسلامی در تبیین حقانیت و جهت‌گیری خود در قبال نسل جدید و بخش قابل توجهی از مردم دچار کم و کاستی‌های قابل توجهی است. این‌که در تبیین و بیان موضع و عقیده خویش به مخاطبان جدید خود چه روشی اتخاذ کنیم، ما را بر آن داشت تا پاسخ را از رهبری معظم اخذ کنیم.

در ادامه سخنان ایشان را در این باره می‌خوانید. 

 

با ارتباط چهره‎‌به‌چهره ابهامات را رفع و گره‌ها را باز کنید

فقط فضای مجازی کافی نیست، به تخاطب نیاز است

اهتمام به تخاطب واقعی، فضای مجازی چیز خوبی است، فرصتی است اما کافی نیست. بعضی‌ها چسبیده‌اند به فضای مجازی برای اینکه پیام‌هایشان را برسانند، این فایده ندارد، تخاطب واقعی نیاز است، تشریه لازم است، بحث‌های دونفره سه نفره لازم است، جلسات تحلیل لازم است، اینجور با مخاطبتان بنشینید و مانند این کارها.(۱۳۹۶/۳/۱۷)

مسئولین با جوانان رودررو شوند

هیچ چیز جای این گفت‌وگوی رودررو و چهره‌به‌چهره را نمی‌گیرد، همانی که سنت قدیمی روحانیون ما بوده که بنشینند روی منبر با مردم چهره‌به‌چهره حرف بزنند. در این کار یک اثر هست. خیلی از مطالبی، ابهام‌هایی، سؤالاتی که امروز در ذهن نسل جوان ما در جریان است، در توضیحات مسئولین این سؤالات پاسخ داده خواهد شد، ابهام‌ها و گره‌ها باز خواهد شد.

من خودم علاقه به ارتباط با دانشجویان دارم

من آن وقتی که توانایی جسمی بیشتری داشتم، زیادتر در دانشگاه‌ها شرکت می‌کردم، الآن هم واقعاً اگر بتوانم و مجال و وقت باشد، دوست دارم در فاصله‌های نزدیک به نزدیک در دانشگاه شرکت کنم؛ منتها دیگر حالا «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا»، از مثل من و سنین من و اشتغالات من، گمان نمی‌کنم جوان‌ها خیلی انتظاراتی داشته باشند، اما مسئولین کشور نه، می‌توانند و باید شرکت کنند. من الآن هم از همین‌جا به مسئولین سفارش می‌کنم، که در جلسات دانشجویی شرکت کنند، بیایند، بشنوند از دانشجوها و بگویند به دانشجوها. (۱۳۹۱/۵/۱۶)

یکی از مسئولیت‌های دانشجو، تلاش برای فهمیدن است

یکی از مسئولیت‌های جریان دانشجویی، تلاش برای فهمیدن است، یعنی تفکر. من به نظرم می‌رسد یکی از کارهای لازم، تشکیل جلسات فکری وسیعی است که مجموعه دانشجویی، همراه با مجموعه حوزوی، با برنامه‌ریزی خوب می‌تواند به وجود بیاورد تا بنشینند درباره مسائل گوناگون فکر کنند. گسترش فکر و پراکندن فکر درست و صحیح می‌تواند همان ثمراتی را ببخشد که ما در زمینه‌های علم و فناوری و پیشرفت علوم از دانشجو توقع داریم، یعنی شکوفایی، آوردن حرف نو به میدان اندیشه، با یک حرف صحیح و جهت‌گیری درست. یکی از کارها این است. (۱۳۸۷/۷/۷)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین