عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
در فرهنگسرای اندیشه؛
آئین بزرگداشت شاعر شهیر اهل بیت(ع) مرحوم سید رضا موید، با حضور جمعی از شاعران، ذاکران، شخصیت‌های علمی و فرهنگی، مسئولین و خانواده آن فقید سعید در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد.

عقیق: آئین بزرگداشت شاعر شهیر اهل بیت علیهم السلام مرحوم سید رضا موید، با حضور جمعی از شاعران، ذاکران، شخصیت‌های علمی و فرهنگی، مسئولین و خانواده آن فقید سعید در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد.

در این برنامه که اجرای آن را حسن سلطانی به عهده داشت، سید روح الله و سید احمد موید فرزندان آن مرحوم دقایقی پیرامون شخصیت و زندگی معنوی پدر صحبت کردند و جلسه را معطر به مدح بانوی دو سرا فاطمه زهرا سلام الله علیها نمودند.

سپس پیرغلام اهل بیت حاج جعفر کشمیری، سید محمد رستگار و سید رضا یعقوبی آل به نمایندگی از جامعه ذاکران، شاعران و ستایشگران مشهد به تمجید از جایگاه ادبی و معنوی استاد موید پرداختند و خاطراتی از آن مرحوم نقل کردند.

در ادامه احمد علوی ضمن نقل خاطره‌ای از استاد موید اشعاری که به ایشان تقدیم کرده بود را قرائت کرد و سپس جواد هاشمی به عنوان گردآورنده دیوان موید گزارشی در خصوص روند ۵ ساله گردآوری و چاپ مجموعه کامل اشعار آن استاد فقید ارائه داد.

همچنین حاج جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام ضمن عرض خیر مقدم به همه شرکت کنندگان، نکاتی را در خصوص استاد موید و چاپ دیوان ایشان بیان کرد.

در پایان استاد ارجمند حاج علی انسانی نیز مطالبی پیرامون شخصیت مؤثر و معنوی مرحوم موید ارائه نمود و به یاد عشق و علاقه آن مرحوم به صدیقه طاهره سلام الله علیها روضه خوانی کرد.
سخنان و شعرخوانی حاج سعید حدادیان حسن ختام این مراسم نورانی و معنوی بود.

آئین بزرگداشت مرحوم استاد سید رضا موید به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام و با مشارکت حوزه هنری برگزار گردید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین