عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
جواد محمدزمانی:
حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی شاعر آئینی می‌گوید: لازمه مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، تولیدات فاخر هنری است که بخشی از همان جهاد تبیین دشمن است. وقتی آنان در فضای رسانه حمله می‌کنند، باید در همان فضا نیز به آنان پاسخ داد.

عقیق: دروغ‌های منتشر شده در خصوص فوت مهسا امینی از سوی رسانه‌های بیگانه و برخی از عوامل آنان در داخل کشور، چند روزی است که شهرهای مختلف کشور را صحنه آشوب و اغتشاش کرده است. دروغ‌هایی که به مرور رنگ باختند و کذب بودن آنان نمایان شد. برخورد با دروغ‌گویان چگونه باید باشد؟ عاقبت افرادی که در ابتدای امر مواضع عجولانه داشتند، چگونه است؟ در این خصوص با حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی کارشناس مذهبی و شاعر آئینی گفت‌وگویی داشتیم.

دشمن در جنگ رسانه‌ای، دروغ را لعاب‌زده و راست جلوه می‌دهد

حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، کارشناس مذهبی و شاعر آئینی در گفت‌وگویی اظهار داشت: مدت‌هاست که دشمنان جمهوری اسلامی ایران، جنگ رسانه‌ای را راه انداختند تا با نقل روایت‌های مورد پسند خود به اهدافشان دست پیدا کنند. کار دشمن این است که یکی دروغ را با تلفیق کردن چند روایت درست و حقیقت رنگ کرده و لعاب دهد تا باورپذیرتر شود. آن‌ها در همین مورد اغتشاشات اخیر هم یک موضوع دروغ را که مدنظر خود آن‌هاست، با چند ماجرای حقیقی تلفیق کردند و به خورد مخاطب دادند.

وی افزود: ما دچار یک ناتوی رسانه‌ای هستیم که یک جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای است و لازمه مقابله و حضور در این جنگ، بالا بردن سواد رسانه‌ای مردم است که بتوانند تفاوت حرف دروغ و راست را تشخیص دهند. هدف دشمن این است که دروغ خود را راست جلوه دهد و برای این امر برنامه‌ریزی و تولیدات محتوایی بسیار دارد.

دروغ‌گویان و مسببان اصلی اغتشاشات باید محاکمه شوند

محمدزمانی با اشاره به اینکه در ماجراهای اخیر همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند با دو طیف از افراد روبرو هستیم، گفت: طیف اول افرادی هستند که مسبب و نقل‌کننده این دروغ‌ها هستند که مشخص است قوه قضاییه باید با آنان برخورد کند. طیف دوم اما افرادی هستند که به واسطه شور و هیجان خود فریب خوردند و به کف خیابان آمدند که باید آنان را توجیه کرد. نوع برخورد با این دسته دوم کاملاً متفاوت است.

این شاعر آئینی گفت: متاسفانه در کشور ما برای موضوعاتی مانند حجاب به تعبیری ۲۵ دستگاه مسئولیت دارند که بیش‌تر فعالیت و ماموریت آن‌ها از جنس فرهنگ و هنر است، اما همه کار خود را رها کردند و تنها نیروی انتظامی با رویکرد ایجابی در میدان حضور دارد.

چرا در خصوص حجاب شعر کم داریم؟

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که این ماجرای اخیر نیازمند دو طیف اقدام است؛ اول اقدام امنیتی و دوم اقدامات فرهنگی که نباید از آن غافل شد. گاهی اثرگذاری یک اثر هنری و فرهنگی از یک منبر یا ساعت‌ها سخنرانی بیش‌تر است. ما باید در عرصه تولید شعر، کتاب، رمان، فیلم، موسیقی و ... فعال باشیم و در این زمینه‌ها تولید محتوا کنیم.

محمدزمانی تصریح کرد: در حوزه شعر با توجه به اینکه خودم متولی و مسئول بودم، تنها دو جشنواره شعر حجاب برگزار کردیم و کار آنچنانی در این حوزه نشده است؛ در صورتی که بسیاری از شاعران بانوی کشور ما افراد محجبه‌ای هستند که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت آنان، آثاری را تولید کرد که اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

برای مقابله با جنگ رسانه‌ای باید کار هنری کرد

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: لازمه مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، تولیدات فاخر هنری است که بخشی از همان جهاد تبیین دشمن است وقتی آنان در فضای رسانه حمله می‌کنند، باید در همان فضا نیز به آنان پاسخ داد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین