عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
حجت‌الاسلام میرباقری:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ثمره کار تمامی انبیای الهی از ابتدای خلقت با دستان مبارک امام زمان(عج) به نتیجه خواهد رسید و عصر ظهور، زمان به ثمر نشستن تمام زحمات انبیای الهی است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری طی سخنانی در حرم بانوی کرامت گفت: خداوند یک وعده قطعی و مسلم به همه مومنین در طول تاریخ داده است و تمام انبیاء الهی هم موظف بوده اند این وعده الهی را به امت خودشان ابلاغ نمایند.

استاد حوزه علمیه افزود: این وعده الهی یک خبر بسیار مهمی است و از روایات هم استفاده می شود انبیاء خاص و اولوالعزم الهی یک عهد خاص محکمی با امام زمان علیه السلام داشته‌اند و خداوند نیز از آن ها قول گرفته است زمینه ساز ظهور حضرت باشند و امت خودشان را برای ظهور آماده نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: زمانیکه به انبیاء اولوالعزم مسئله ظهور امام زمان علیه‌السلام در عوالم ملکوت عرضه شد انبیاء اولوالعزم هیچ تردیدی نکردند و بر انجام این عهد الهی سبقت گرفتند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: ثمره کار تمامی انبیاء الهی از ابتدای خلقت با دستان مبارک امام زمان(عج) به نتیجه خواهد رسید و عصر ظهور، زمان به ثمر نشستن تمام زحمات انبیاء الهی است.

وی یادآور شد: عصر ظهور منزلتی از تحقق «حیاه الآخره» است و یک امر بسیار مهمی در این عصر روی خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در عصر ظهور عالم ارض به حدی از انوار الهی روشن خواهد شد که قابل وصف نیست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در ادامه گفت: بعضی از اتفاقاتی که قرار است در قیامت روی دهد در عصر ظهور نیز اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: حیات دنیوی وادی غفلت است اما حیات آخرت وادی رحمت و ذکر الهی است و انسان‌هایی که در وادی آخرت زندگی نمایند از حیات حیوانی دنیوی به دور هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: برای بهشتی شدن در همین دنیا و عالم ارض در عصر ظهور، باید ابتلائات و امتحانات الهی را پشت سر بگذاریم تا صفات اهل بهشت را کسب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری خاطر نشان کرد: به گفته علامه طباطبایی، حقیقت عصر ظهور، مرحله‌ای از قیامت است به همین خاطر در عصر ظهور باید انسان‌ها پاک شوند تا خود را مهیای سفر ابدی نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای همراهی با امام و حجت خدا باید سختی‌ها را تحمل و از امتحانات سربلند بیرون آمد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: در عصر ظهور حقیقت امام معصوم در قلوب مومنان تجلی می‌کند و انسان‌ها به حیات طیبه خواهند رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جهنمی‌ها هیچگاه درعصر ظهور در کنار امام‌زمان‌ علیه‌السلام نخواهند بود چرا که نتوانسته‌اند از رذائل اخلاقی پاک شوند.

وی تاکید کرد: شیطان در تلاش است مومنان را به وادی غفلت وارد نماید اما نصرت الهی شامل حال انسان‌های مومن است و مومنان همواره در وادی امن الهی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری یادآور شد: کسانی که از قوای شیطان و کفار هراس داشته باشند در مقاطع حساس مجبور می‌شوند عقب‌نشینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از حجاب‌های عصر ظهور تمدن مادی است که طواغیت آن را درست کرده اند در حالی که در عصر ظهور یک بهشتی درست خواهد شد که قابل وصف نیست به همین خاطر بسیاری از انبیاء رجعت می کنند تا یک بهره ای از عصر ظهور ببرند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: تمام تلاش دشمن مخالفت با عاشورا و مسئله ظهور است چرا که عاشورا باعث حرکت و ظهور باعث امیدواری مکتب تشیع است اما به لطف الهی در این جنگ شناختی شکست خورده اند اما عده ای از روی غفلت با سیاست‌های خبری دشمنان به هراس می افتند و اخبار آنان را گوش می دهند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین