عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۴۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:
حجت الاسلام خاموشی گفت: یکی از مهم ترین عرصه های اربعین، تمدن سازی، روش مند کردن زندگی بر اساس سیره امام حسین (ع) است.

عقیق: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید از موکب امام رضا(ع) اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اربعین، تمدن سازی، روش مند کردن زندگی بر اساس سیره امام حسین (ع) است، لذا مدینه فاضله‌ای که خیلی‌ها به دنبال آن هستند همین جا است شما این جمعیت متراکم را در هیچ کجای جهان دنیا نمی‌توانید ببینید که غمخوار و دستگیر هم هستند و از یکدیگر این گونه پذیرایی می‌کنند.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بازدید از موکب امام رضا (ع) اداره کل اوقاف خراسان رضوی در کربلا گفت: در روایات ائمه اطهار(علیهم اسلام) یکی از علامت‌های تشیع را زیارت اربعین بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: این جمع کثیری که محب اهل بیت(علیهم السلام) هستند و مسیر زندگی شأن را با امام معصوم (ع) تنظیم کردند، می‌توانیم خلاصه کنیم، افرادی که حسینی هستند، با عشق به امام حسین (ع) زندگی می‌کنند و خانواده و همه فعالیت‌های روزمره خود را به یاد این امام انجام می‌دهند.

وی در ادامه به روایتی از امام هادی(ع) پیرامون اینکه علامت شیعه زیارت اربعین است تاکید کرد و با اشاره به استقبال و علاقه مردم عراق به زیارت اربعین تصریح کرد، افزود: مردم عراق پس از گذراندن دوران خفقان و استکبار صدام، توانستند مراسم اربعین را برگزار کنند و در آن شرکت کنند، در طول مسیر پیاده روی نجف تا کربلا شاهد هستیم که چقدر مردم عراق مهمان نواز هستند و با از خودگذشتگی و با اخلاص به استقبال زائر امام حسین (ع) می آیند.

خاموشی در ادامه با اشاره به شرایط فعلی کربلا گفت: این روزها شهر کربلا بسیار شلوغ است، فضای جغرافیایی محدودی است، وسایل نقلیه عراقی تردد نمی‌کند، مردم عراق در توان خودشان به دنبال تسهیل وضعیت زائران هستند، آنها را منازل خودشان اسکان می‌دهند، به زائران با افتخار رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به رابطه خوب مردم ایران و عراق گفت: در هیچ جای دنیا وجود ندارد که دو کشور در مدت چند روز چند میلیون نفر وارد یک کشور دیگری بشوند و از آنها به این زیبایی پذیرایی شود، این اتفاق خوبی است، در سال‌های آینده باید این روابط قوی‌تر و گرم‌تر شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: باید در آینده تسهیلات بیشتری در اعتاب مقدسه ایجاد کنیم، به عنوان مثال صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت علی (ع) در حال حاضر محل مناسبی برای اسکان، استراحت موقت برای زائران است.

وی ادامه داد: امیدواریم در مسیر اربعین همان چیزی که علما، مراجع و رهبر انقلاب اسلامی بارها فرمودند مسیر تمدنی شکل بگیرد؛ تمدن همان عزم و اراده ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خودشان، رفتارهای فرهنگی، دینی و اعتلای آن است.

خاموشی با اشاره به اینکه بزرگترین تابلوی ایثار و شهادت را می‌توان در مسیر اربعین مشاهده کرد، افزود: عده‌ای از جان و مال خودشان گذشته اند تا از آن در این مسیر استفاده کنند و بهره برداری کنند.

وی روابط صمیمانه محبان اهل بیت (علیهم السلام) در جغرافیای سیاسی اهل بیت را نوید آینده‌ای روشن برای امت اسلامی بیان کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اربعین، تمدن سازی، روش مند کردن زندگی براساس سیره امام حسین (ع) است لذا مدینه فاضله‌ای که خیلی‌ها به دنبال آن هستند شهر بسیار مطلوب همین جا است شما این جمعیت متراکم را در هیچ کجای جهان دنیا نمی‌توانید ببینید که غمخوار و دستگیر هم هستند و از یکدیگر این گونه پذیرایی می‌کنند.

خاموشی با اشاره به برپایی بیش از ۳۵۰ موکب در عراق و ایران توسط سازمان اوقاف، افزود: این موکب ها براساس نیات واقف ایجاد شده است، که در گزارش نهایی از این موکب ها می‌تواند به روشنی بیان کرد که نیت هر واقف چگونه و در چه جایی هزینه شده است که به جریان وقف و استقبال مردم کمک خواهد کرد.

وی بابیان اینکه در مسیر پیاده روی اربعین تصاویر سردار سلیمانی نصب شده است و مردم عراق ایشان را قهرمان جبهه مقاومت اسلامی می‌نامند، افزود: اگر از ظرفیت‌های پیاده روی اربعین استفاده شود، می‌تواند به سمت و سوی مکتب شهادت منجر شود.

وی در پایان یادآور شد: یکی از عوامل زمینه سازی ظهور در جهان، شناساندن هر چه بیشتر سیره امام حسین (ع) در عرصه جهانی است و با توجه به اینکه دنیا روز به روز بیش از گذشته با نام این امام آشنا می‌شوند، می‌توان مفاهیم زیارت، شهادت و کربلا را به جهانیان معرفی کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین