عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
حدود ۴۰۰ هزار زائر اربعین همچنان در عراق هستند
سفرهای اربعین تا امروز ادامه دارد و به گفته مسؤولان ستاد مرکزی اربعین، حدود ۴۰۰ هزار نفر از زائران کشورمان در عراق حضور دارند. همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای استمرار تردد زائران از مرزهای زمینی پس از عملیات اربعین در حال انجام است.

عقیق:

 امسال بیش از سه میلیون و‌۳۰۰ هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند و بسیاری از زائران از مرزهای زمینی عازم عراق شدند.

 

تلاش برای استمرار تردد زائران از مرزهای زمینی

امید کوثری، دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان این‌که تاکنون بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از زائران اربعین کشورمان به کشور بازگشته‌اند، می‌گوید: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند، هنوز در عراق هستند. البته با توجه به اینکه حدود ۳۰۰ هزار نفر هم بدون ثبت‌نام در سماح عازم زیارت اربعین شدند و برخی از آن‌ها همچنان در عراق حضور دارند، به نظر می‌رسد ۴۰۰ هزار نفر از زائران ایرانی همچنان در عراق حضور داشته باشند.

عملیات اربعین بر اساس برنامه ستاد مرکزی اربعین حسینی تا امروز ۲۹ شهریورماه هم‌زمان با ۲۳ ماه صفر ادامه دارد و پس از آن سفرهای زیارتی خارج از زیارت اربعین تلقی می‌شود. بر همین اساس، باید برای ادامه روند فعالیت مرزهای اربعین تصمیم‌گیری شود.

کوثری در این باره نیز می‌گوید: تلاش داریم مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را برای تردد زائران باز نگه داریم که البته این امر بستگی‌به‌ موافقت طرف عراقی هم دارد. درباره مرزهای باشماق و تمرچین هم که برای ایام اربعین بازگشایی شده بود، باید امور مرزی ایران و عراق تصمیم‌گیری کنند. 

به گزارش فارس، امسال از ابتدای ماه صفر بسیاری از زائران ایرانی به زیارت اربعین مشرف شدند و حتی در حالی که هنوز یک هفته تا اربعین حسینی باقی مانده بود، خیل جمعیت در مرزهای زمینی به حدی بود که ستاد اربعین برای حفظ سلامت زائران مجبور شد که ساعاتی مرزها را ببندد و از زوار بخواهد که سفر خود را به بعد از اربعین‌ موکول کنند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین