عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
تشرف بیش از 1.5 میلیون زائر خارجی به سامرا
با گذشت 2 روز از اربعین حسینی همچنان حرم امامین عسکریین علیهماالسلام مملو از جمعیت است. همچنین بر اساس اعلام مسؤولان بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر خارجی از ابتدای ماه صفر به زیارت حرم سامرا مشرف شدند

عقیق:پس از ۲ روز از اربعین حسینی، جمعی از زائران به زیارت حرم امامین عسکریین علیهما السلام در سامرا مشرف شده‌اند و همچنان اعتاب مقدسه عراق مملو از جمعیت است؛ تا جایی که انگار اربعین ادامه دارد.

با وجود اینکه بر اساس گزارش‌ها حدود ۹۰ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتند، اما همچنان سفرهای زیارتی به عراق در حال انجام است و زائران از مرزهای زمینی و هوایی به سوی شهرهای زیارتی عراق در حال حرکت هستند.

در سامرا نیز با وجود اینکه اوایل ماه صفر به دلیل ناآرامی‌های عراق به نظر می‌رسید که امکان زیارت حرم امامین عسکریین علیهم السلام وجود نداشته باشند، اما از همان روزهای نخست ورود زائران اربعین به عراق، حرم سامرا مملو از جمعیت و موکب‌های پذیرایی از زائران نیز آماده خدمت به زائران بود.

با توجه به دور بودن مسافت پارکینگ‌ها تا حرم امامین عسکریین علیهم السلام، در مسیر زائران بیش از ۵۵ موکب اربعینی از سوی ایران و عراق راه‌اندازی شده و حتی برخی از شیوخ سامرا نیز همچون سال‌های گذشته پای کار زائران اربعین آمده بودند.

بر اساس آخرین آمارها از سوی آستان حرم امامین عسکریین علیهما السلام بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر خارجی در ۱۰ روز اخیر به زیارت سامرا مشرف شدند و همچنان نیز سامرا میزبان زائران از نقاط مختلف جهان است.

در ادامه تصاویری از حال و هوای حرم امامین عسکریین علیهماالسلام را پس از اربعین حسینی مشاهده می‌کنید:

 

 

تعداد بازدید : 36

حرم همچنان مملو از جمعیت استحرم همچنان مملو از جمعیت استحرم همچنان مملو از جمعیت است

 

حرم همچنان مملو از جمعیت است


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین