عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
خبر اربعین
زائرانی که‌ به هر دلیلی پول به همراه ندارند، می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های اطراف حرم‌های کربلا از طریق کارتخوان‌های موجود به هر مقدار که لازم است، کارت کشیده و ریال یا دینار دریافت کنند

عقیق:

درست است که سفر اربعین سفری ارزان است و برای برخی خدمات همچون اسکان و تغذیه از زائران هزینه‌ای اخذ نمی‌شود، اما این سفر رایگان نیست و عاشقان حسینی برای برخی از اقدامات باید مبلغی را هزینه کنند.

یکی از هزینه‌های اصلی در سفر اربعین، کرایه ماشین است. امسال برخی از عراقی‌ها مسیرهایی را به صورت رایگان زائران را جابجا کردند، ‌برخی دیگر هم کرایه مسیرهای کوتاه را بالاتر از قیمت اصلی گرفتند. با این‌ وجود، زائران اربعین برای تردد بین شهری در عراق باید پول رایج این کشور که دینار عراقی است، به همراه داشته باشند. گاهی نیز مردم عراق دلار نیز می‌پذیرند.

 

فراهم شدن امکان دریافت پول نقد از کارتخوان‌ها در عراق

با وجود تأکید بسیار به زائران کشورمان مبنی بر داشتن دینار یا دلار، همچنان بسیاری از عاشقان حسینی پول ایرانی همراه دارند. البته صرافی‌های عراق به منظور افزایش درخواست‌ها برای تبدیل پول ایرانی به دینار، به صورت شبانه‌روز فعال هستند.

 

در اطراف حرم‌های کربلا نیز صرافی‌های زیادی وجود دارد که علاوه بر تبدیل پول ایرانی به دینار، امکان کارت کشیدن برای ایرانیان را نیز فراهم کرده است. بر همین اساس، زائرانی که‌ به هر دلیلی پول به همراه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این صرافی‌ها از طریق کارتخوان‌های موجود به هر مقدار که لازم است، کارت کشیده و ریال یا دینار دریافت کنند.

البته صرافی‌ها به ازای هر یک میلیون تومان ۶۰ هزار تومان حق الزحمه دریافت می‌کنند که این مبلغ از حساب ایرانیان کسر می‌شود. در روزهای گذشته بسیاری از کارتخوان‌های ایرانی موجود در کربلا غیرفعال شده بود که سازمان حج و زیارت با حضور به موقع در میدان، امکان دریافت پول از کارتخوان‌هایی که در اختیار داشت، برای زائران کشورمان به صورت محدود فراهم کرد.

امروز هر هزار دینار عراقی در این کشور به قیمت ۲۲ هزار تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
0
مالیات را هم کم می‌کنند
خواهشاً میشه دولت زور نزنه خدمات بده؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
0
مالیات را هم کم می‌کنند
خواهشاً میشه دولت زور نزنه خدمات بده؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
0
مالیات را هم کم می‌کنند
خواهشاً میشه دولت زور نزنه خدمات بده؟
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین