عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
در نشست شورای هماهنگی بعثه و سازمان حج و زیارت عنوان شد:
در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به لزوم افزایش پیدا نکردن هزینه حج تمتع و برنامه‌ریزی برای برپایی عمره مفرده اشاره شد.

عقیق: در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب کوتاه شدن مدت سفر حج، تهیه سوغات از داخل کشور، پرهیز از بازارگردی و افزایش نیافتن هزینه‌های سفرحج را از جمله توصیه‌هایی دانست که سازمان حج و زیارت در بعد اجرایی باید برای آن راهکار بیاندیشد.

وی در ادامه تأکید کرد: معاون فرهنگی بعثه نیز باید ضمن فرهنگ‌سازی، برای حضور بیشتر زائران در مساجد اهل سنت، انجام طواف، خواندن نماز و قرائت قرآن در سرزمین وحی به نیابت از آشنایان و نزدیکان بعنوان سوغات سفر، حضور قاریان کشورمان و قرائت قرآن در اماکن زیارتی و محافل و اجتماعات زائران دیگر کشورها و ترویج سبک زندگی اسلامی و معاون بین‌الملل هم در راستای افشاگری جنایات صهیونیست‌ها و پرداختن به بعد بین‌المللی حج برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

 سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز دراین باره گفت: معاون حج و عمره سازمان حج این توصیه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و درحال برگزاری جلسات کارشناسی با دست اندرکاران این حوزه ونمایندگان دستگاه‌های ذی ربط برای یافتن راهکارهای مناسب است.

 اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از طرح‌های عربستان برای جذب حداکثری زائران عمره گزارش داد و گفت: به ترتیب درماه‌های محرم، صفر و سه هفته اول ربیع الاول، عربستان ۵۸۹، ۶۴۸ و ۴۳۲ هزار تصریح عمره صادر کرده است.

وی از کشورهای اندونزی، پاکستان، هند، عراق، یمن و اردن به عنوان کشورهایی نام برد که در این مدت بیشترین عمره‌گزار را داشتند.

مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره ویژگی‌های سامانه‌های جامع عتبات و زیارت و اقدامات انجام شده برای پاسخگویی به درخواست‌های اعزام در حوزه‌های عتبات عالیات، سوریه و حج ادامه یافت و حجت‌الاسلام نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست تا امکان دسترسی مدیران و مسئولان مرتبط را به سامانه جامع عتبات فراهم کند تا اطلاعات آن در راستای بهینه شدن فعالیت‌ها و ارائه خدمات مطلوبتر به زائران مورد استفاده قرار گیرد.

این جلسه، با ارائه گزارش حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیات درخصوص پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی مجدد سفر کاروان‌های زیارتی به سوریه پایان یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین