عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
اربعین
یکی از مسئولان موکب امام رضا (ع) در عمود 285 گفت: اتوبوس‌های موکب ما در عراق زائران موکب امام رضا (ع) را از مرز ایران تحویل می‌گیرند و ما پنج روز در پذیرای این زائران هستیم.

عقیق:سیدحسن حسینی یکی از مسئولان موکب امام رضا (ع) در عمود ۲۸۵ با اشاره به خدمات ارائه شده به زائران در پیاده‌روی اربعین امسال گفت: این موکب در راه نجف کربلا با مساحت ۴۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۱ هزار مترمربع در عمود ۲۸۵ با طراحی ایرانی اسلامی تاسیس شده است.

موکبی که علاوه بر ایام اربعین در سراسر سال هم دایر است

 

وی درباره خدماتی که در این موکب به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود، افزود: در این موکب علاوه بر ارائه خدمات پذیرایی، اقامتی و بهداشتی، خدمات فرهنگی از قبیل ارائه اینترنت رایگان، کافی‌نت، تعمیر تلفن همراه، ماساژ، اجرای نمایش، شارژ گوشی تلفن همراه، اهدای کتاب رایگان، ارائه نرم افزار، فیلم صوت با موضوعات مذهبی و دینی و غیره در دسترس زائران قرار می‌گیرد.

 

موکبی که علاوه بر ایام اربعین در سراسر سال هم دایر است

حسینی با بیان اینکه اتاق خبر در موکب امام رضا (ع) در طبقه بالای این موکب برای استفاده اصحاب رسانه احداث شده است، ابراز داشت: این موکب در ایام اربعین حسینی روزانه پذیرای هفت هزار زائر است. همچنین طبخ غذاهای مختلف برای سه وعده در نظر گرفته شده است.

موکبی که علاوه بر ایام اربعین در سراسر سال هم دایر است

وی با اشاره به اینکه زمین این موکب برای امام رضا (ع) وقف شده است،‌ با اعلام این خبر که موکب امام رضا (ع) در ایام سال پذیرای زوار است، ادامه می‌دهد: اتوبوس‌های موکب ما در عراق زائران موکب امام رضا (ع) را از مرز ایران تحویل می‌گیرند و ما پنج روز در پذیرای این زائران هستیم که آن‌ها را ۲ روز به نجف اشرف، ۲ روز به کربلای معلی و یک روز کاظمین می‌بریم، بعد دوباره آن‌ها را به مرز بر می‌گردانیم. لب مرز این زائران سوار اتوبوس می‌شوند و جلوی منزلشان پیاده می‌شوند.

این مسئول موکب امام رضا (ع) درباره شرط استفاده از امکانات این موکب در طول سال گفت: شرایط پذیرش زائر در این موکب این است که ۴۰ سال به بالا سن داشته باشد، پاسپورت نداشته باشد؛ یعنی خارج نرفته باشد و در زمره محرومان باشد. ما از این زائران هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و تمام این هزینه‌ها از سوی خیران پرداخت می‌شود.

 موکب امام رضا (ع) در عمود ۲۸۵ جاده نجف به کربلا مزین به پرچم گنبد حرم ثامن الحجج (ع) است و صدها خادم و نیروی افتخاری در آن به زائران اربعین خدمت می‌کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی توکلی
|
Iraq
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
سلام واقعا خدا خیرتون بده لطفاً تلفن از مدیر
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین