عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
برای سفر اربعین باید به قوانین میزبان که عراق است، توجه کرد. در عراق همراه داشتن ۱۴ نوع دارو ممنوع است ‌که در این گزارش داروهای ممنوعه برای سفر اربعین را مشاهده می‌کنید.

عقیق: برای رفتن به زیارت اربعین باید به قوانین کشور عراق به عنوان میزبان، توجه کرد که یکی از این موارد همراه نداشتن داروهای ممنوعه است؛ به طوری که شاید استامینوفن کدئین در کشور ما دارویی عادی و درسترس تلقی شود، اما در عراق به دلیل داشتن کدئین در این دارو، همراه داشتن آن ممنوع است و در صورت مشاهده با زائر برخورد می‌شود.

بر همین اساس، مسؤولان هلال احمر از زائران می‌خواهند از همراه داشتن داروهای حاوی مورفین، متادون، دیازپام، هیدرومورفون، مپریدین هیدروکلراید خودداری کنند. علاوه بر این، داروهای مصرفی تخصصی به ویژه داروهای اعصاب و روان را با نسخه پزشک معالج همراه داشته باشند. 

در ادامه لیست داروهای ممنوعه برای ایام اربعین که از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تأیید شده است، را مشاهده می‌کنید:

۱ـ آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم

۲ـ آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم

۳ـ قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم

۴ـ شربت متادون

۵ـ قرص هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم

۶ـ قرص متیل فنیدات هیدروکلراید

۷ـ قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم

۸ـ آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم

۹ـ شربت اکسپکتورانت کدئین

۱۰ـ قرص استامینوفن کدئین

۱۱ـ آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم

۱۲ـقرص دیازپام ۲ ،۵ و ۱۰ میلی‌گرم

۱۳ـ آمپول بوپرنورفین

۱۴ـ قرص بوپرنورفین

به گزارش فارس، امسال ستاد اربعین پیش‌بینی تشرف ۵ میلیون ایرانی به زیارت اربعین را کرده است و در روزهای گذشته جمعی از عاشقان حسینی سفر به عراق را آغاز کرده‌اند. بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه سماح، بیش از ۹۵ درصد زائران اربعین امسال به صورت زمینی به عراق مشرف می‌شوند و از هفته آینده سفر زائران به اوج‌ خود خواهد رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین