عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
حجت الاسلام صادقی:
مرحوم آیت‌الله ناصری علاوه بر انسی که با مقام معظم رهبری و رجال آسمانی مانند آیت الله بهاءالدینی و بهجت داشت، یکی از چشم به راهان سینه سوخته حضرت حجت(عج) بود و همیشه در خلوت‌ها و جلوت‌هایش از امام زمان(عج) یاد می‌کرد.

عقیق: مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت آبادی از علمای اخلاق، شب گذشته از سوی دفتر مقام معظم رهبری، تولیت آستانه مقدس قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و بیت آن مرحوم و با حضور علما، اساتید، طلاب، شاگردان، و عموم مردم و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و مداحی عباس حیدرزاده در مسجد اعظم قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در این مراسم با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی آیت‌الله ناصری گفت: این عالَم بی‌کران، جلوه‌ای از بی‌کران بودن خداوند است و طبق روایات برای این است که ما عالم بشویم و این عالَم آدرسی به سوی خدا است؛ از آیات شریفه فهمیده می‌شود عالمی به مقصد آفرینش راه یافته است که اولا بفهمد قدرت خداوند نامحدود است.

وی ادامه داد: رسیدن به قدرت لایتناهی خداوند و علم نامحدود با علوم حوزوی مانند فقه، اصول منطق کلام حکمت ممکن نیست و هیچ کدام عالِم را به جایی نمی‌رساند که علم به قدرت و علم به خدا پیدا کند زیرا انسان موجود محدودی است که وجود نا محدود خداوند در آن نمی‌گنجد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: «سبحان الله عما یصفون» نشان می‌دهد جز مفاهیم چیزی از قدرت و علم خدا نمی‌فهمیم و خداوند نیز با این تعبیر از این نکته یاد کرده است؛ وصفی که متکلم و ادیب از خداوند دارد طبق قرآن خداوند منزه از آن توصیفات است و از همه این اوصاف مگر «عبادالله المخلصین» سر در نمی‌آورند.

وی اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد آینه‌های جمال الهی و کنش‌های جلال حضرت حق را ببیند و در وجود خود نوری بیابد باید به مخلصین وصل شود؛ در آیه‌ای از سوره بقره نیز آمده «لا یمسه الا المطهرون»؛ آیا می‌شود مجذوب جذبه‌های صفات الهی که قرآن می‌فرماید شد؟ راهش این است که یا از «مطهرون» باشیم یا به آن‌ها متصل بشویم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ازگل با بیان اینکه مظهر و گنجینه علم خدا قرآن است ابراز داشت: با خواندن ادبیات و طی کردن مدارج حوزوی نمی‌شود به عمق قرآن رسید زیرا خود قرآن می‌گوید این کتاب در دسترس نیست؛ با چه ابزاری می‌توان قرآن را طی کرد و به علم الهی دست یافت؟ راه بهره بردن از سفره قرآن اتصال به اهل بیت مطهر و افراد مخلَص است که این تعبیر مخلص غیر از مخلِص است. خیلی سخت است در همه تصمیمات ما نفس دخیل نبوده باشد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله بروجردی بسیار گریه می‌کرد که به ایشان می‌گفتند شما نگران چه هستید زیرا این همه خدمات انجام داده‌اید که ایشان روایت امیرمؤمنان(ع)، «اخلص عملک» را خواند؛ کدام یک از ما می‌توانیم یک عمل خالصانه نام ببریم که هیچ چشم داشتی در آن نبوده باشد؛ علم رزق است و در بستر تقوا به انسان عطا می‌شود و اگر فردی تقوا نداشت در زمره علما محشور نمی‌شود.

صدیقی افزود: همه به علم امام که نمی‌رسیم زیرا امام ولایت مطلقه دارد و خلیفه الله است و ما در دعا قطره ای از علم امام را می‌خواهیم؛ وصل شدن به مخلصین وصل شدن قطره به دریا است و اگر کثیف‌ترین قطره هم به دریا بیافتد پاک می‌شود؛ اگر گناه هم کردیم توبه ما به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند بلکه اگر به دامن اهل بیت(ع) برویم به دریا متصل شده‌ایم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: من هم جزو مریدهای چندین ساله مرحوم آیت‌الله ناصری بودم و به من بشارت داده بود هر شب من را دعا می‌کند؛ آیت الله ناصری استاد دیده بود و با عرفا محشور و مأنوس بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه با اشاره هفته دولت و تلاش مسئولان در راستای خدمت‌رسانی به مردم و برطرف کردن نیازهای جامعه ابراز داشت: در ایران گرانی هست اما با رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه ای وفور نعمت است که کمبود نداریم.

وی با اشاره به میراث دولت گذشته برای دولت فعلی، ادامه داد: دولت وضعیت را با بدهکاری تحویل گرفت و عده‌ای القا می‌کنند که مردم نه تنها از نظام برگشتند بلکه از دین نیز برگشتند؛ اما اجتماعات غدیری، عزاداری‌های محرم و اجلال و تکریمی که توده مردم به علمای دین خود دارند نشانه عمق دینداری مردم ما است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: قاطبه مردم در تشییع سردار سلیمانی نشان دادند که فردی انقلابی می‌خواهیم؛ تجلیل مردم از آیت‌الله بهجت و آیت‌الله ناصری نشان از شیفتگی مردم به دین است؛ آیات ناصری و بهجت وجود پربرکتی در دوران حیات خود داشتند و با رفتنشان جلوه‌هایی ستودنی به جا گذاشتند.

وی در پایان گفت: مرحوم آیت‌الله ناصری علاوه بر انسی که با مقام معظم رهبری و رجال آسمانی مانند آیت الله بهاءالدینی و بهجت داشت، یکی از چشم به راهان سینه سوخته حضرت حجت(عج) بود و همیشه در خلوت‌ها و جلوت‌هایش از امام زمان(عج) یاد می‌کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین