عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
فیلم|
«سخی میرالله‌قلی» پس از خوابی که می‌بیند، اعتیادش را ترک می‌کند و به نیروهای فاطمیون می‌پیوندد، اما در سوریه سرنوشت متفاوتی در انتظار اوست و اسیر می‌شود.

عقیق: رشادت‌ها و سلحشوری‌‌های رزمندگان جبهه مقاومت به خصوص لشکر فاطمیون در قالب اکران عمومی فیلم‌های سینمایی و مستند در جمعه‌های هر هفته در پردیس سینمایی هویزه مشهد مقدس روی پرده می‌رود.

تعداد بازدید : 378

بخشی از مستند «نقاشی یک رویا» 

روز جمعه این هفته چهارم شهریورماه، ساعت ۱۰ صبح سینما هویزه، سالن شماره ۲ علاقه‌مندان شاهد اکران عمومی مستند «نقاشی یک رویا» خواهند بود. این ایده از سوی مرکز رسانه فاطمیون و پایگاه مقاومت بسیج شهدای فاطمیون با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و پردیس سینمایی هویزه اجرا می‌شود.

در این اکران که خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان لشکر فاطمیون حضور دارند، روایتی متفاوت از سیر تحول یک رزمنده لشکر فاطمیون به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان را خواهند دید.


سخی پس از آزادی

به گزارش فارس، مستند «نقاشی یک رویا»، درباره یکی از مهاجرین افغانستانی در ایران به نام «سخی میرالله‌قلی» است که پس از خوابی که می‌بیند، اعتیادش را ترک می‌کند و به نیروهای فاطمیون می‌پیوندد. در جنوب سوریه سخی و چند نفر دیگر از نیروهای فاطمیون در عملیات بصری الحریر محاصره می‌شوند و به اسارت گرفته می‌شوند.

تعداد بازدید : 172

همراهی خبرنگاران رسانه‌های معاند با تروریست‌ها

سخی میرالله‌قلی در کودکی برای زیارت امام رضا (ع) از افغانستان به ایران می‌آید و بعد از آن برای همیشه در ایران ماندگار می‌شود. او مدتی را در ورامین زندگی می‌کند. البته مدتی هم به افغانستان می‌رود و در آنجا به نقاشی و خطاطی مشغول می‌شود. در رادیو افغانستان هم کار می‌کند. او پیش از اعزام به سوریه و ترک اعتیادش ۲ بار حضرت زینب (س) را در خواب می‌بیند که به او می‌گوید: چرا به سوریه نمی‌آیی.


بد رفتاری داعشی‌ها با اسرا

او در مدت حضورش در لشکر فاطمیون در نبردی به اسارت داعش در می‌آید و به مدت ۱۴ ماه در اسارت نیروهای می‌ماند و در نهایت همراه با چند نفر دیگر با اسرای داعشی مبادله می‌شود. این رزمنده لشکر فاطمیون درباره شرایط اسارتش می‌گوید: دوربین الجزیره مقابلم روشن بود و بالای سرم جلاد داعش با خنجر برهنه‌اش بیرون از کادر دوربین ایستاده بود. مجبور بودم هر چه می‌گویند تکرار کنم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین