عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بن‌بست‌ها مال عالم ملک است و در عالم ملکوت بن‌بستی وجود ندارد، گفت: اگر ما بندگی کنیم خداوند در هر مشکلی بن‌بست‌ها را کنار می زند و اگر امام حسین علیه السلام قیام کردند، امروز می بینیم که پیروز شدند.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۸۳ سوره مبارکه یاسین اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم درباره قیام اباعبدالله علیه السلام و دوران اسارت آل الله این است که حادثه کربلا دارای یک جلوه ملکوتی است و تمام توجه امام حسین علیه السلام و اهل بیت ایشان به جنبه ملکوتی این حادثه است.

وی گفت: یکی از معارفی که به برکت قرآن و اهل بیت علیهم السلام برای ما مؤمنین طرح شده این است که این دنیا و هرچیزی که در آن وجود دارد دو جلوه و دو چهره دارد که توجه بیشتر ما به جلوه ظاهری و مادی این دنیا است و بسیاری از اشتباهات و خطاهای ما به خاطر این است که توجه به جلوه دیگر دنیا نداریم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تمام تلاش انبیا و اولیای خدا این بوده که ما جلوه ملکوتی و معنوی این عالم را درک کنیم و باور داشته باشیم افزود: هر چیزی در این دنیا باطنی هم دارد که حسی نیست و با حواس ظاهری خود نمی توانیم آن را درک کنیم ولی چون ما باور و یقین داریم آن را درک می کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۰۷ سوره بقره می فرماید ظاهر و ملک این عالم به دست خدا است، اظهار کرد: همانطور که ملک این عالم به دست خدا است تمام اسباب ملکوتی این عالم هم در دست قدرتمند خداوند است و ما باید به این موضوع باور پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی ابراز کرد: همانطور که خداوند عالم ملک را به حال خودش رها نکرده است و قواعد و قوانینی دارد، عالم ملکوت هم قواعد و قوانین منظم و دقیقی دارد و قوانین ملکوتی این عالم حاکم بر قوانین عالم ملک است بنابراین زمانی که خداوند اراده می کند که در ملکوت عالم اتفاقی بیفتد تمام قواعد و قوانین عالم ملک تعطیل می شود.

وی گفت: قاعده و قانون ملکی این عالم این است که آتش بسوزاند، چاقو ببرد، آب حرکت کند و برای وقوع چیزی مقدماتش حاصل شود ولی برخی قواعد ملکوتی هم وجود دارد که مسلط بر این قواعد ملکی است و وقتی خدا به قدرت ملکوتی اش اراده می کند دیگر آتش نمی سوزاند، چاقو نمی برد، آب دریا می شکافد و بدون پدر حضرت عیسی(ع) متولد می شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بن‌بست‌ها مال عالم ملک است و در عالم ملکوت بن‌بستی وجود ندارد، گفت: اگر ما بندگی کنیم خداوند در هر مشکلی بن‌بست‌ها را کنار می زند و اگر امام حسین علیه السلام قیام کردند و امروز می بینیم که پیروز شدند به خاطر این بود که نگاهشان به ملکوت این عالم بود و باور داشتند که زمام امور این عالم به دست خداوند است.

وی با بیان اینکه در واقعه کربلا دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد و نمی دانست که سر بریده شکستشان خواهد داد، گفت: امام حسین علیه السلام با این حرکت می خواستند که قدرت ملکوت عالم را به رخ ما بکشند و به ما بشناسانند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین