عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
سیدجلال حسینی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس قبل از هر بازی با پیراهنی به زمین می‌آمد که تصاویر یکی از شهدای دفاع مقدس و یا شهدای مدافع حرم روی آن نقش بسته بود.

عقیق: سیدجلال حسینی بازیکن فوتبال طی سال‌های اخیر قبل از هر بازی با پیراهنی به زمین می‌آمد که تصاویر یکی از شهدای دفاع مقدس و یا شهدای مدافع حرم مانند سردار حسین همدانی،‌ سردار علی محمد قربانی، محمد معافی، محمد کیانی، سیدعلی دهقان، مرتضی کارگر سامانی، مجید قربانخانی و غیره روی آن نقش بسته بود. 

این در حالی است که حسینی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس بعد از حضور در تیم ملی و باشگاه‌های مختلف روز گذشته (جمعه دهم تیر ماه) به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد و خانواده شهدا اقدام فرهنگی او برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در میادین فوتبال را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

پدر شهید مدافع حرم: سیدجلال‌ها، نماد یک پهلوان انقلابی‌اند

این اقدام پسندیده سیدجلال باعث شده بود تا تعدادی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم با نصب بنرهایی از این فوتبالیست قدردانی کنند؛ به گونه‌ای که عیسی معافی پدر شهید مدافع حرم «محمد معافی» از سیدجلال حسینی قدردانی کرد و گفت: چنین رفتارهای در میادین ورزشی نشان از قدرشناسی ورزشکاران و حمایت آن‌ها از انقلاب و ولایت دارد. امثال ورزشکارانی همچون سیدجلال‌ها، نماد یک پهلوان انقلابی‌اند که برای آن‌ها در ادامه مسیر پرافتخار ورزشی‌شان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

حسینی:‌ برای من بحث شهدا با همه مسائل دیگر فرق می‌کند

البته حسینی درباره انگیزه‌اش برای زنده‌کردن نام شهدا گفت: این موضوع نذری است که برای همسرم هست و من آن را می‌پوشم. برای من بحث شهدا با همه مسائل دیگر فرق می‌کند. احترام آن‌ها به همه مردم ایران واجب است و من هم تلاش کردم با این کار یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارم.

البته او هنگامی که بهترین مدافع لیگ برتر هم شد، جایزه‌اش را به خانواده شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم تقدیم کرد.

در ادامه تصاویری از ارادت سیدجلال حسینی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس به مقام شهدا می‌آید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره سیدجلال حسینی بیش‌تر بدانید

سیدجلال حسینی که فوتبال خود را از باشگاه ملوان آغاز کرده بود در تیم‌های سایپا، سپاهان، الاهلی قطر، نفت تهران و پرسپولیس سابقه بازی دارد. او همچنین ۱۱۵ بازی ملی در کارنامه دارد که از این حیث او را جزو مهم‌‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران کرده است.

سیدجلال با تیم‌های سایپا و سپاهان سه بار و با پرسپولیس پنج بار قهرمان لیگ برتر شده است تا با ۹ قهرمانی پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر باشد. حسینی همچنین تجربه حضور در ۲ فینال لیگ قهرمانان آسیا، سه بار حضور در جام ملت‌های آسیا و همچنین تجربه بازی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را در کارنامه دارد تا کارنامه‌ای دست‌ نیافتنی در فوتبال ایران برای خود به ثبت برساند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین