عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
با اعزام بیش از ۶۵۰ نفر تا پایان امروز:
پس از اعزام زائران سفر زمینی عتبات از مرز شلمچه، امروز مرز مهران هم میزبان زائران کاروان‌های عتبات بود و تا پایان امروز بیش از ۶۵۰ نفر به صورت زمینی به عراق سفر می‌کنند.

عقیق: سفرهای زمینی به عتبات از روز گذشته به صورت رسمی آغاز شد و زائران پس از ۲۸ ماه به صورت کاروانی از مرز شلمچه عازم عتبات شدند.

اعزام ۲۵۰ نفر در نخستین روز بازگشایی مرز شلمچه به روی کاروان‌های عتبات

در مرحله نخست حدود ۲۵۰ زائر از شهرهای جنوبی کشور از مرز شلمچه به عتبات مشرف شدند و از امروز نیز اعزام کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت از مرز مهران آغاز شده است.

امروز ۱۰ کاروان از مرز مهران و شلمچه به عتبات مشرف می‌شوند

به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت امروز ۱۰ کاروان از شهرهای مختلف از مرزهای مهران و شلمچه به زیارت عتبات مشرف می‌شوند و روز گذشته نیز ۷ کاروان از مرز شلمچه به عراق اعزام شد. همچنین کاروان‌های سفر زمینی عتبات ۴۰ نفره پیش‌بینی شده است. با این وجود، در صورتی که ظرفیت کاروان محدود باشد، امکان اعزام زائران در قالب گروه ۲۰ نفره نیز وجود دارد.

اعزام بیش از ۶۵۰ نفر در قالب ۱۷ کاروان در ۲ روز 

البته در روزهای اخیر به دلیل گرمای هوا، تعداد کاروان‌های اعزامی به صورت زمینی محدود است و به نظر می‌رسد که هر چه به ماه ذیالحجه و به ویژه عرفه نزدیک شویم، بر تعداد زائران سفر زمینی عتبات افزوده شود. از روز گذشته تا پایان امروز بیش از ۶۵۰ نفر در قالب ۱۷ کاروان به صورت زمینی عازم عراق خواهد شد.

سفرهای زمینی عتبات فقط در قالب کاروان حج و زیارت انجام می‌شود

علاوه بر این، سازمان حج و زیارت برای سهولت اعزام زائران به عتبات از مرزهای زمینی، از افراد و گروه‌هایی که توانایی اعزام زائران را دارند، دعوت کرده تا در صورت احراز صلاحیت، امکان اعزام به صورت کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت را داشته باشند. 

به این ترتیب، کاروان‌های غیرمجاز نیز با دستورالعمل‌های درنظر گرفته شده از سوی سازمان حج و زیارت و قرارگیری در قالب اعزام‌های رسمی، می‌توانند به صورت هوایی و زمینی زائران و مشتاقان زیارت عتبات را به این سفر معنوی اعزام کنند.

سفرهای زمینی به عتبات فقط به صورت کاروانی است و امکان تردد افراد و گروه‌های غیرمجاز از مرزهای مهران و شلمچه بدون داشتن ویزای عراق امکان‍پذیر نیست. بر همین اساس، سازمان حج و زیارت و همچنین مسؤولان مرزی از مشتاقان زیارت عتبات می‌خواهند که به صورت انفرادی به مرزها مراجعه نکرده و حتی در قالب کاروان‌های غیرمجاز عازم عراق نشوند.

به گزارش فارس، ویزای عراق برای سفرهای زمینی عتبات در قالب کاروان حج و زیارت از ۲۸ خردادماه لغو شد و از روز گذشته (۴ تیرماه) اعزام‌های رسمی به عراق از مرز زمینی آغاز شد. بر اساس توافق صورت گرفته روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ زائر از مرز شلمچه و مهران می‌توانند بدون ویزا به صورت کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت به عراق اعزام شوند. هزینه سفرهای زمینی به عتبات نیز از ۴ میلیون و ۴۰۰ تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین