عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
ویراست دوم رمان« بدون مرز» روایتی از زندگی شهید چمران در مصر،‌ لبنان و امریکا از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

عقیق: «بدون مرز» رمانی با محوریت زندگی شهید مصطفی چمران به قلم هاشم نصیری از سوی انتشارات کتابستان معرفت به چاپ دوم رسید.

«بدون مرز»؛ روایتی جدید از شهید چمران+عکس

بدون مرز، روایتی جدید و داستانی از زندگی علمی و جهادی شهید چمران است. کتاب داستان زندگی چمران را در سه بخش امریکا، مصر و لبنان برای مخاطب روایت می‌کند. در این کتاب با مهندسی آشنا می شویم که مسیر زندگی‌اش به دکتر چمران گره می‌خورد و پا به پای او در مسیر جهاد در راه اسلام قدم بر می‌دارد.

مهندس همراه دکتر چمران در کشور مصر به فراگیری فنون نظامی می‌پردازد و سپس همراه او عازم لبنان می‌شود. چمران در لبنان به کمک شیعیان مظلوم و بی‌دفاع می‌رود و همراه با امام موسی صدر و نیروهای جنبش امل، موفق به ایجاد جبهه مقاومت شیعی در برابر هجوم همه جانبه دشمنان می‌شود.

مخاطب به صورت همزمان در همه صحنه‌های نبرد و لحظه‌های مهمِ داستان حضور دارد و می‌تواند از زاویه‌ای نزدیک شاهد ماجراهای پیش رویش باشد. بخش سوم کتاب که به طور کلی در لبنان می‌گذرد، شامل روزهای سخت تأسیس مدرسه صنعتی جبل‌عامل و لحظه‌های نفس‌گیر درگیری نیروهای جنبش امل با کتائب فالانژ و همچنین مزدوران رژیم اشغالگر قدس است. 

هاشم نصیری نویسنده تلاش کرده تا یک زیست ذهنی متناسب با شرایط کنونی مخاطبان از شخصیت چند وجهی شهید چمران و بی‌طرفانه از زندگی او برای نسل جدید ارائه دهد.

وی خود درباره این کتاب می‌گوید: شخصیت اصلی کتاب مهندس است و زندگی شهید چمران را روایت نکردم. آشنایی شخصیت داستان با شهید چمران طوری است که در اَبَر روایت‌های داستان مواردی از ویژگی‌های اصلی شهید چمران در مواجهه با شخصیت داستان نمایان می‌شود. شخصیت شهید چمران نیاز نداشت تا من در کتابم به شخصیت او چیزی اضافه کنم؛ برداشت‌های متفاوتی از شخصیت شهید چمران وجود دارد، می‌خواستم هر کسی با هر تفکری «بدون مرز» را دست می‌گیرد بتواند ارتباط خودش را برقرار کند. من یک رمان آزاد نوشتم و تاریخ ننوشته‌ام که چیز جدیدی هم به آن بیفزایم.

نویسنده کتاب ادامه می‌دهد: حداقل 200 عنوان کتاب از زندگی شهدا مطالعه کردم و شخصیت شهید چمران را فراجناحی دانستم مانند شهید سلیمانی و اینها متعلق به هیچ جناحی نیستند و هر 80 میلیون ایرانی و ایرانیان خارج از کشور با هر دیدگاه و سلیقه‌ای در مورد شهید چمران اختلافی ندارند. شهید چمران برای همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی متفاوت است و به نوعی سمبل است.

کتاب بدون مرز پیش از انتشار در ایران در لبنان توسط انتشارات شیراز نیز به زبان عربی منتشر شده است.

انتشارات کتابستان ویراست دوم این کتاب را اخیرا روانه بازار نشر کرده است.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین