عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
عناوین روزهای دهه کرامت ۱۴۰۱ که از اول تا یازدهم ذی القعده؛ مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت علی بن موسی الرضا(ع)است به تناسب رویدادها و مناسبت‌های هر روز اعلام شد.

عقیق: با توجه به آیه شریفه «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَیٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا» و گرامیداشت تمامی انسان‌ها توسط ذات مقدس حضرت حق باری تعالی؛ برای روزهای مختلف دهه کرامت به تناسب مناسبت‌های هر روز، یک قشر از گروه‌های مردمی مورد توجه قرار گرفته اند.

بر پایه این گزارش امسال دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه» برگزار شده و هرکدام از روزهای این دهه همچون سال‌های گذشته عنوان ویژه ای دارد که در ادامه می‌آید:

عنوان روز چهارشنبه ۱۱ خرداد به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)، «دختران فاطمی؛ نور چشم اهل خانه» است که مخاطب خاص این روز دختران (دختر در بستر خانواده) اعلام شده است.

روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد «خانواده تمدن‌ساز؛ کانون محبت و کرامت» نام گرفته و مخاطبان این روز مادران و پدران (ستون‌های خانواده) هستند.

روز جمعه ۱۳ خرداد به مناسبت سالروز سخنرانی امام خمینی (ره) در قم، «عالمان آگاه؛ تکیه‌گاه محرومان» نام گرفته است که مخاطبان این روز توانیابان و مددجویان خواهند بود.

روز شنبه ۱۴ خرداد به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) مخاطبان و جامعه هدف (مدیران و مسئولان) خواهند بود و عنوان این روز (امام خمینی رحمت الله علیه؛ هادی امت در مسیر کرامت) اعلام شده است.

روز یکشنبه ۱۵ خرداد مصادف با روز بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه و همچنین قیام پانزده خرداد، (امامزادگان علیه‌السلام؛ محور بصیرت، جهاد، شهادت) عنوان گرفته است و مخاطبان این روز زائران بر محور (جریان گردشگری زیارت در کشور و بین الملل) خواهند بود.

روز دوشنبه ۱۶ خرداد به مناسبت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ علیه‌السلام به عنوان (حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام؛ امین ولایت، اسوه مدافعان ولایت) نامیده شده است و مخاطبان این روز نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد (نوجوانان و جوانان؛ طلایه‌داران گام دوم انقلاب) عنوان گرفته و مخاطبان این روز دانش‌آموزان نوجوان و دانشجویان هستند.

روز چهارشنبه ۱۸ خرداد (مساجد و تشکل‌های دینی؛ پایگاه جهاد تبیین) نام گرفته و مخاطبان این روز تشکل‌های مردمی خواهند بود.

روز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد (مدیریت مردمی و انقلابی؛ محور کرامت و عزت) نام گرفته و مخاطبان این روز کارگران و کارمندان هستند.

روز جمعه ۲۰ خرداد (تحقق جامعه مهدوی در پرتو خدمت رضوی) نام گرفته است و مخاطبان این روز تولیدگران دانش‌بنیان هستند.

همچنین روز شنبه ۲۱ خرداد مصادف با ولادت امام رضا (ع) (عالم آل محمد (ص)؛ امام رأفت و کرامت) نامگذاری شده است و جامعه علمی کشور مخاطبان این روز هستند.

گفتنی است اول تا یازدهم ذی القعده؛ مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت علی بن موسی الرضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین