عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
در دهه اول محرم:
معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح فعالیت‌های این سازمان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم پرداخت.

عقیق: محرم سال جاری دو ویژه‌برنامه «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار شد؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با جمع‌آوری گزارشی اجمالی از سراسر کشور به تشریح فعالیت‌های این سازمان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم پرداخت.

براساس این گزارش، ۳ هزار و ۲۷۳ بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی بودند و ۲۲ هزار و ۶۰۵ برنامه اذن عزا برگزار شده است؛ همچنین همایش شیرخوارگان حسینی در ۶۳۳ بقعه، همایش احلی‌من‌العسل در ۴۱۰ بقعه و مراسم نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۳ هزار و ۱۷۳ بقعه برگزار شد.

براساس گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ۴۰۹ مراسم چهارپایه‌خوانی در بقاع متبرکه و امامزادگان در دهه اول محرم برگزار شده است؛ همچنین در ۷۲۹ بقعه متبرکه و امامزاده مراسم تعزیه‌خوانی برگزار شده است.

در این گزارش آمده است که در دهه اول محرم سال جاری ۷۴۸ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان استقرار یافتند و ۵ هزار و ۷۸۶ کاروان عزا از بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است و ۵ میلیون و ۷۶ هزار و ۸۳۴ پرس غذا در قالب اطعام عزاداران حسینی از محل عوائد موقوفات توزیع شد؛ همچنین یک هزار و ۷۷۳ مُبلغ اعزامی و بومی در این ایام به فعالیت‌های تبلیغی پرداختند.

براساس این گزارش، ۲۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی برپا شد و ۱۰ هزار و ۳۵۰ هیئت نیز از محل نیات موقوفات مورد حمایت قرار گرفتند؛ همچنین ۲۴ هزار و ۳۴۴ بسته معیشتی در قالب طرح «قرار دوازدهم» در دهه اول محرم توزیع شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین