عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
فیلم|
بخش نوجوان نمایشگاه قرآن امسال با رویکردی جدید پذیرای علاقه‌مندان است که یکی از آیتم‌های آن سفر مجازی به کربلای سال ۶۱ هجری قمری و دیدن صحنه به میدان رفتن حضرت عباس (ع) است.

عقیق: مهدی احمدی: بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم این شب‌ها میزبان سیل مشتاقان و علاقه‌مندان قرآن کریم است و این نمایشگاه شب گذشته یکی از شلوغ‌ترین شب‌های خود را سپری کرد.

یکی از بخش‌های پر استقبال این شب‌ها بخش نوجوان و سرگرمی‌های دیجیتال نمایشگاه است که این گروه سنی با حضور در بخش نوجوان دیگر قصد خروج از آن را ندارند. عده‌ای مشغول بازی هستند، عده‌ای از تصاویر چند بعدی دیدن می‌کنند، برخی به تماشای انیمیشن‌ نشسته‌اند و برخی هم دنبال خرید محصولات هستند.

استقبال بالای نوجوانان از بازی‌های ایرانی

افزوده شدن پسوند سرگرمی‌های دیجیتال به بخش نوجوان نمایشگاه قرآن برای اولین‌بار

پسوند سرگرمی‌های دیجیتال امسال برای اولین‌بار به بخش نوجوان نمایشگاه اضافه شده است، البته نام بخش نوجوان تا دوره‌های گذشته در نمایشگاه قرآن وجود داشت اما امسال برای اولین‌بار با رویکرد جدید و با خدمات دیجیتال در خدمت نوجوان است.

با گشتی در بخش نوجوان با چند فعالیت آشنا می‌شویم که شامل تجربه بازی یا گیم‌نت، واقعیت مجازی، فروش محصولات و سالن اکران روبرو می‌شویم که اغلب این کارها خصوصاً گیم‌نت و واقعیت مجازی طرفداران زیادی دارند و برای استفاده از این آیتم‌ها صف کشیده‌اند.

تعداد بازدید : 27

معرفی بخش نوجوان نمایشگاه قرآن

ارائه سه بازی رایانه‌ای ایرانی و استقبال نوجوانان از بازی‌ها

در بخش تجربه بازی، تعداد زیادی رایانه و کنسول بازی در دو ضلع شرقی و غربی بخش نوجوان نصب شده و بازی‌های ایرانی سفیر عشق، فرمانده مقاومت و مختار روی آنها نصب است و نوجوانان از این بازی‌ها استفاده می‌کنند. سفیر عشق با موضوع مسلم‌بن عقیل، فرمانده مقاومت با موضوع شهید سلیمانی و مختار هم شامل فصل قیام مختار است.

لزوم استفاده از ابزار روز برای نوجوانی که بخش زیادی از وقتش را در رایانه و اینترنت صرف می‌کند

مهدی جعفری جوزانی مدیر بخش نوجان نمایشگاه قرآن درباره برنامه‌های این بخش به فارس می‌گوید: فعالیت‌های دیجیتال با فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت غریبه نیست زیرا در این زمینه‌ فعالیت‌های زیادی شده و می‌توان یک موضوع قرآنی و معارفی را با ادبیات امروز به نوجوان منتقل کرد، سال ۵۷ برخی مجلات و نشریات اروپایی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب نوار کاست نام گذاشته بودند. زیرا آن زمان امام خمینی (ره) با ابزار روز آن زمان یعنی با نوار کاست با مخاطبش حرف می‌زد، همچنین امام خمینی (ره) پیش از انقلاب در منابرش از بلند‌گو استفاده می‌کرد در حالی که بسیاری از علمای آن زمان استفاده از بلند‌گو را جایز نمی‌دانستند.

تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ابزار روز در تبلیغ دین

سال ۱۳۷۴ رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب استان خوزستان فرمودند: روحانیت شیعه باید مدرن‌ترین ابزار را برای رساندن پیام حق خود به مردم بکار گیرد. امروز هم ما تنها با مجله و کتاب و ابزار سنتی نمی‌توانیم با نوجوانی حرف بزنیم که ساعت‌ها وقتش را با کنسول کامپیوتر، تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای، اینترنت و... می‌گذراند و ضروری است که با ابزار روز با گروه هدف یعنی نوجوانان سخن گفت.

راه‌اندازی بخش نوجوان با رویکردی جدید برای جذب بیشتر

امسال در نمایشگاه قرآن می‌خواهیم تاریخ اسلام، معارف اهل بیت (ع) و قرآن کریم را به نوجوان منتقل کنیم که بهترین تدبیر راه‌اندازی این بخش بود. این بخش توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه منادیان وابسته به مرکز متنای سازمان فضای مجازی بسیج مستضعفان راه‌اندازی شد. مرکز متنا در سال‌های اخیر با تولید آثار فاخر انیمیشن و بازی در صحنه حاضر بوده و آثار خوبی را به نوجوانان عرضه کرده است.

برگزاری چالش بازی و مسابقه

به گزارش فارس در این بخش برنامه‌ای با عنوان چالش بازی به راه افتاده که از نوجوان‌ها درباره مفهوم بازی سؤالاتی پرسیده می‌شود، همچنین رقابتی هم با عنوان شتاب در بازی طراحی شده که در هر دو بخش به برگزیدگان هدایایی تقدیم می‌شود.

در بخش نوجوان بازی‌های موبایلی هم در اختیار نوجوانان قرار دارد و طی آن صفحات لمسی بزرگ در محوطه بخش نوجوان نصب شده و بازدید‌کنندگان از بازی‌های موبایلی هم استفاده می‌کنند.

سفر به کربلای سال ۶۱ هجری/ اشک مخاطبان با دیدن به میدان رفتن حضرت عباس

اما شاید نقطه اوج بخش نوجوان نمایشگاه قرآن آیتم واقعیت مجازی است که در آن مخاطب با استفاده تجهیزات الکترونیکی چند بعدی و عینک مخصوص به روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری سفر کرده و در فضای مجازی صحنه کربلا و وداع حضرت عباس با اهل بیت (ع) و به میدان رفتن و شهادت آن حضرت را از نزدیک می‌بیند. جذابیت این قسمت تا حدی است که بسیاری از بازدید‌کنندگان با دیدن این صحنه‌ها اشک می‌ریزند و گویا واقعاً در کربلا حضور داشته‌اند.

 

تعداد بازدید : 30

اشک مخاطبان با دیدن صحنه به میدان رفتن حضرت عباس (ع)

اکران انیمیشن و برگزاری نشست‌های تخصصی

اکران انیمیشن از دیگر خدمات بخش نوجوان نمایشگاه قرآن است که در سالنی در ضلع شمالی بخش انجام می‌شود و در این محل نشست‌های تخصصی با موضوع بازی و فضای مجازی و ... برگزار می‌شود، همچنین رویداد استارتاپی هم قرار است در این سالن با همکاری بخش فرهنگ دانش‌بنیان نمایشگاه برگزار شود.

اکران انیمیشن در بخش نوجوان

برگزاری جشنواره کمان و فروش محصولات با ۵۰ درصد تخفیف

برگزاری جشنواره کمان برای جمع آوری ایده‌های برتر در حوزه نوجوان و بخش فروش محصولات هم از دیگر آیتم‌های بخش نوجوان است که طی آن محصولات با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین