عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
شرح منظومة المصفی، اصلاح الايضاح، منظومة القدوس، منح الغفار فی شرح الابصار، شرح السير الکبير، مغنی اللبيب عن کتب الاعاريب و تعداد ديگری از نسخ خطی نادر و نفيس از آثار به سرقت رفته هستند.
عقیق: 29 نسخه خطی اصل و نادر از آثار و کتب اسلامی موجود در کتابخانه «ميراث» دانشگاه الازهر به سرقت رفت.
 
احمد الطيب، شيخ الازهر تعدادی از مسئولان کتابخانه ميراث دانشگاه الازهر را مسئول سرقت نسخ خطی نادر اين کتابخانه دانسته و اسامی آنان را به دادستانی کل و اداره اختلاسات وزارت اقتصاد مصر اعلام کرده است.
 
کميته‌ای به رياست عبدالفتاح عيسی ادريس، رئيس دانشکده تربيت پسران قاهره و با عضويت محمد مجاهد نصرالدين، محمد عصام عبداللطيف، حسين عبدالمقصود و رائد محمود عبدالعال برای پيگيری موضوع تشکيل شده است.
 
اين کميته اعلام کرده است: شرح منظومة المصفی، اصلاح الايضاح، منظومة القدوس، منح الغفار فی شرح الابصار، شرح السير الکبير، مغنی اللبيب عن کتب الاعاريب و تعداد ديگری از نسخ خطی نادر و نفيس از آثار به سرقت رفته هستند.
 
طبق اطلاعات منتشره از سوی اين کميته، نسخ خطی به سرقت رفته تا پايان سال 2009 ميلادی در کتابخانه ميراث دانشگاه الازهر موجود بوده و ارزش آثار به سرقت رفته ميلياردها جنيه(واحد پول مصر) برآورد شده است.
 
الازهر تنها مرکزی است که اين نسخ خطی به سرقت رفته را جمع‌آوری کرده و در اختيار داشته است و نسخ ديگری از اين آثار در هيچ کتابخانه يا مرکزی در مصر يافت نمی‌شود.

منبع: ایکنا
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین