عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه نتایج قرعه‌کشی سفرهای نوروزی عتبات امروز اعلام می‌شود، از ارائه وام قرض‌الحسنه به زائران عتبات نوروزی تا سقف پنج میلیون تومان خبر داد.

عقیق:با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، در زمان تعیین شده ۴۱ هزار نفر برای سفرهای نوروزی به عتبات اعلام آمادگی کرده‌اند که ۲۶ هزار نفر از آنها متقاضی سفر هوایی به عتبات هستند.

آغاز ثبت‌نام قطعی زائران عتبات از ۱۷ اسفند

سیدمحمدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه نتایج قرعه‌کشی سفرهای نوروزی عتبات امروز اعلام می‌شود، اظهار داشت: در این دوره از اعزام‌ها ۲۶ هزار نفر برای سفر هوایی به عتبات اعلام آمادگی کردند که ظرفیت برای ۱۳ هزار نفر از آنها در روزهای گذشته تأمین شده بود.

وی با بیان اینکه با توافق صورت گرفته با سازمان هواپیمایی کشور احتمال افزایش ظرفیت اعزام‌های نوروزی وجود دارد، افزود: پس از اعلام اسامی زائران عتبات نوروزی، ظرفیت‌های جدید هم در صورت تأمین پروازها اعلام خواهد شد.

حسینی درباره زمان ثبت‌نام قطعی سفرهای نوروزی عتبات نیز گفت: افرادی که در قرعه‌کشی سفرهای نورزی عتبات برگزیده شده باشند، از ۱۷ اسفندماه می‌توانند هزینه سفر را واریز کنند. البته هنوز هزینه نهایی مشخص نیست.

ارائه تسهیلات بانکی به زائران عتبات توسط ۳ بانک

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش این سازمان به منظور ارائه سفرهای آسان به زائران گفت: با هماهنگی صورت گرفته و مذاکراتی که با چند بانک داشتیم، موفق به ارائه تسهیلات بانکی به زائران شدیم. در مرحله نخست با مسؤولان بانک شهر جلساتی داشتیم که در نهایت بانک شهر توافق کرد که به زائران عتبات نوروزی وام قرض الحسنه به مبلغ پنج میلیون تومان در ۱۰ قسط اعطا کند.

وی با بیان اینکه صبح امروز با بانک‌های ملت و ملی مذاکراتی داشتیم که این بانک‌ها هم برای ارائه تسهیلات به زائران اعلام آمادگی کردند، گفت: بانک ملی ارائه تسهیلات به پنج هزار نفر را تقبل کرده است. بانک ملت نیز این تسهیلات را به ۶ هزار زائر خواهد داد تا از این طریق زائران سفرهای نوروزی عتبات بتوانند بخشی از هزینه‌های سفر را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه هنوز وضعیت مرزهای زمینی با عراق مشخص نیست، امکان تصمیم‌گیری درباره اعزام‌های زمینی عتبات نیز وجود ندارد. با این وجود ۲۵ هزار نفر برای سفرهای زمینی عتبات در ایام نوروز ثبت‌نام کرده‌اند که در صورت بازگشایی مرزهای زمینی، امکان اعزام به عتبات برای آنها میسر خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین