عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد:
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سفرهای زیارتی آسان و ارزان می‌شوند، گفت: در تلاشیم تا سفر سه و چهار روزه به عتبات را نیز در کنار سفرهای یک هفته‌ای برای ایام نوروز اجرایی کنیم.

عقیق:محمدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ما سفرهای زیارتی را در دو حوزه آسان و همینطور ارزان دنبال خواهیم کرد، گفت: درباره سفرهای ارزانقیمت به عتبات باید منتظر برقراری سفر زمینی و بازگشایی مرزها باشیم. چرا که در صورت برقراری سفر زمینی به عتبات هزینه‌های سفر نصف مبلغ سفر هوایی خواهد شد و از این طریق بسیاری از مشتاقان زیارت کربلا می‌توانند به زیارت مشرف شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط سفر هوایی به عتبات صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به اینکه فعلا فقط سفر هوایی به عتبات داریم، امکان برقراری سفر ارزان وجود ندارد و باید به فکر سفر آسان باشیم. چرا که امکان شکستن قیمت پروازها را نداریم و این امر در اختیار ما نیست. اما می‌توان با برنامه‌ریزی هزینه‌ها را برای مشتاقان زیارت عتبات قسطی کرد.

حسینی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سفر آسان را به زودی محقق کنیم، گفت: سفر آسان در دستور کار قرار گرفته است و با بانک‌ها مذاکراتی خواهیم کرد تا با اختصاص وام کم‌بهره به زائران، سفر را آسان و قیمت سفر زیارتی را تقسیط کنیم و از این طریق مسیر زیارت برای بازنشستگان و افراد متقاضی آسان شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از تنوع بسته‌های زیارتی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که تنوع بسته‌های زیارتی را برای ایام نوروز محقق کنیم. البته هزینه هنوز قطعی نشده است و پس از پیش‌بینی بسته‌های متنوع، هزینه‌های آن را نیز اعلام خواهیم کرد که در مرحله نخست سعی داریم سفرهای سه و چهار روزه را نیز به بسته‌های زیارت عتبات بیفزاییم تا زائران بین سفرهای یک هفته‌ای و حتی کوتاه مدت، قدرت انتخاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورت تحقق سفرهای زمینی به عتبات از ماه شعبان، برنامه مدونی برای اجرای این سفرها تدوین می‌کنیم، تصریح کرد: امیدواریم سفرهای زیارتی به عتبات و حتی سوریه با قدرت ادامه پیدا کند و بتوانیم سطح رضایتمندی زائران را افزایش دهیم.

به گزارش فارس، سفر به عتبات و سوریه در حال حاضر به صورت هوایی در حال انجام است که هزینه سفر عتبات برای یک هفته دو طرف هوایی از هشت میلیون و ۵۰۰ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ و همچنین سفر سوریه از حدود هشت میلیون تا ۱۲ میلیون تومان برای سه روز تا یک هفته است. ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات نیز از ۳۰ بهمن آغاز می‌شود و اعزام‌ها از ۲۴ اسفند تا قبل از ماه رمضان صورت خواهد گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین