عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
امسال ۴۱ هزار نفر برای سفرعتبات نوروزی پیش ثبت‌نام کردند که ۲۶ هزار نفر متقاضی سفر هوایی به عتبات هستند و با توجه به برخی محدودیت‌ها به نظر می‌رسد ظرفیت برای نیمی از متقاضیان فراهم شود.

عقیق: پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی ششم اسفندماه به پایان رسید. البته با توجه به استقبال بالای متقاضی سفر عتبات در ایام نوروز، ظرفیت بسیاری از استان‌ها در همان روزهای نخست تکمیل شد و بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات امکان ثبت‌نام در سامانه را نداشتند.

با این وجود اساس، در مدت زمان تعیین شده ۴۱ هزار نفر پیش ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶ هزار نفر از آنها متقاضی سفر هوایی و ۱۵ هزار نفر نیز متقاضی سفر زمینی به عتبات بودند.

البته سفر زمینی به عتبات هنوز برقرار نشده و به گفته طرف عراقی قرار است از اول شعبان مرزهای زمینی برای ازسرگیری سفرهای زائران به عتبات بازگشایی شود.

با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت در این دوره از اعزام‌های نوروزی متقاضیان در بسته‌های زیارتی متنوع نام‌نویسی کرده‌اند و به دلیل تقاضای بالای ایرانیان برای تشرف به عتبات در ایام نوروز و نبود زیرساخت‌های مناسب به دلیل شیوع کرونا، باید منتظر قرعه‌کشی و ظرفیت کاروان‌ها و همچنین ثبت‌نام قطعی باشیم که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده نتایج قرعه‌کشی عتبات نوروزی اعلام شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که با مذاکرات صورت گرفته، ظرفیت به منظور تشرف نیمی از متقاضیان برای سفر عتبات نوروزی به صورت هوایی آماده شده باشد و حتی احتمال افزایش این ظرفیت نیز وجود دارد؛ چرا که روز گذشته حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از تأمین پروازهای عتبات برای ایام نوروز خبر داده بود.

به گزارش فارس، سفرهای عتبات نوروزی امسال پس از ۲ سال وقفه برقرار خواهد شد و اعزام زائران برای ایام نوروز به عتبات از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود و تا هشتم فروردین‌ماه ادامه دارد. هزینه این سفر هنوز مشخص نیست، اما هم‌اکنون سفرهای هوایی به عتبات از هشت میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان است. 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین