عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
متولیان مسجدالحرام ثبت‌نام عمره مفرده در ایام ماه رمضان را آغاز کرده و در جدیدترین تصمیم خود امکان تشرف افراد بالای هفت سال را که واکسینه شده باشند، فراهم کرد.

عقیق:در حالی که حدود ۲ ماه تا ماه رمبارک رمضان باقی است، متولیان حرمین شریفین از آغاز برنامه‌ریزی برای برپایی عمره مفرده در ماه مبارک رمضان خبر دادند.

قرار است همه متقاضیان عمره در ایام ماه مبارک رمضان در سامانه «واعتمرنا» ثبت‌نام کنند. همچنین در جدیدترین تصمیم سعودی‌ها برای برپایی عمره رمضانیه، افراد بالای هفت سال هم می‌توانند ثبت‌نام کنند. این امر در حالی است که سال گذشته برای عمره مفرده در ایام ماه رمضان، فقط افراد بالای ۱۸ سال می‌توانستند شرکت کنند.

اکنون با تصمیم سعودی‌ها افراد بالای هفت سال که ۲ دُز واکسن کرونا زده باشند، می‌توانند در عمره رمضانیه شرکت کنند. البته پس از ثبت درخواست زائران، در صورت بالا بودن تعداد متقاضیان زمان‌بندی مشخصی تعیین می‌شود و افراد بر اساس زمان اعلامی در سامانه واعتمرنا می‌توانند به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

به گزارش فارس، عمره مفرده از اوایل شیوع کرونا متوقف شد و حدود ۹ ماه پس از آن طرف سعودی عمره مفرده را با رعایت دستورالعمل‌های خاص برقرار کرد و از تابستان سال جاری نیز زائران خارجی با محدودیت به خانه خدا مشرف می‌شوند. هم‌اکنون حدود ۶ میلیون ایرانی در صف تشرف به عمره مفرده است که به دلیل توقف سفر عمره از سال ۹۴، هیچ زائر ایرانی برای انجام عمره به سرزمین وحی مشرف نشده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین