عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری مطرح کرد:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامت عهد الهی است که به ظالمین نمی رسد، گفت: بعد از امام صادق علیه السلام بسیاری از شیعیان به دنبال عبدالله افطح رفتند، ولی امام کاظم علیه السلام به علم الهی آگاهی داشتند و خداوند عهد امامت را به ایشان سپرده بود.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری در سخنرانی شب جمعه حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند حضرت ابراهیم (ع) را امتحان کرد و ایشان امتحان خوبی را پس داد، اظهار کرد: پاداش این آزمایش و امتحان این بود که خداوند ایشان را امام قرار داد؛ حضرت ابراهیم (ع) فرمود امامت در نسل من هم هست؟ خدا فرمود امامت عهد است و شامل ظالمین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امامت عهد الهی است که خداوند بر اهلش مرحمت می‌فرماید و امام ویژگی‌های خاصی دارد و هیچ نقصی در امام راه ندارد، گفت: برای انتخاب امام نزد مردم نصیب و بهره‌ای نیست و مردم نمی‌توانند امام را انتخاب کنند بلکه امام را خداوند انتخاب می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مثل فردایی روز مسموم شدن امام کاظم علیه السلام در سال ۱۸۳ قمری در بغداد و در حبس است، گفت: ۲۵ رجب بنا بر مشهور روز شهادت امام کاظم علیه السلام است و ایشان ۵۵ سال سن داشتند و دوران امامت ایشان ۳۵ سال بود.

وی با بیان اینکه در زمان شهادت امام صادق علیه السلام امام کاظم علیه السلام ۲۰ ساله بودند، افزود: ابتدای دوران امامت ایشان  مصادف با ابوجعفر منصور، بعد مهدی عباسی، بعد هادی عباسی و بعد هارون الرشید عباسی علیهم اللعنه بود که هارون ایشان را به شهادت رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین، بندانی نیشابوری با اشاره به اینکه بعد از امام صادق علیه السلام برخی به سراغ عبدالله افطح رفتند و گمان می‌کردند که او امام است، افزود: عبدالله افطح ۴۵ روز بعد از امام صادق علیه السلام از دنیا رفت ولی برخی گمان کردند که او زنده است و به آسمان رفته و فطحی مذهب شدند.

وی ادامه داد: فردی از نیشابور وجوهات را برای تقدیم به امام صادق علیه السلام آورده بود ولی وقتی فهمید حضرت از دنیا رفته اند سراغ خانه عبدالله افطح را گرفت؛ وقتی به خانه عبدالله افطح رفت از او پاسخ نامه‌هایی که مهر و موم بود را خواست ولی عبد الله افطح گفت ما از عالم غیب خبر نداریم، بنابراین به نزد قبر پیامبر (ص) رفت تا امام زمانش را به او معرفی کنند که ناگهان فردی آمد و او را به خانه امام کاظم علیه السلام برد و ایشان هم پاسخ نامه‌ها و هم وجوهات را به او گفتند، ولی از میان وجوهات فقط وجوهات بی‌بی شطیطه نیشابوری را قبول کردند و بقیه را پس فرستادند و فرمودند به این بانو بگو ۴۰ روز دیگر از دنیا می‌رود و من برای نماز بر او به نیشابور خواهم آمد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین