عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
پیکر شهید مدافع حرم که سال ۹۴ در خان طومان به شهادت رسیده بود، پس از ۵ سال شناسایی شد و به کشور بازگشت. مهدی رسولی در مراسم وداع با پیکر او به مرثیه‌خوانی پرداخت.

عقیق: شهید مدافع حرم امیرعلی محمدیان ۱۳۷۱/۰۹/۳۰ در شهرری به دنیا آمد. او عضو رسمی سازمان حفاظت اطلاعات سپاه بود که سال ۹۴ به عنوان داوطلب بسیجی به جبهه‌های مبارزه با تروریست تکفیری اعزام شد. امیرعلی محمدیان دی ماه سال ۹۴ در اوج حملات سنگین تروریست‌ها در حوالی خان‌طومان حلب به شهادت رسید.

پیکر این شهید بزرگوار اخیرا با تلاش گروه تفحص شناسایی و به خانواده‌اش تحویل داده شد. مراسم وداع با پیکر این شهید در حسینیه و پایگاه شهرک شهید بروجردی و همچنین سازمان بسیج مستضعفین، با حضور قشر‌های مختلف مردمی از جمله نوجوانان و جوانان با نوای مهدی رسولی برگزار شد.

پیکر شهید امیرعلی محمدیان از شهرک بروجردی به سمت بهشت زهرا (س) تشییع و در قطعه ۵۰ به خاک سپرده شد.

مادر شهید می‌گوید: «از پنج شش سالگی شروع به حفظ آیات قرآن کرد، چون به استعداد او پی بردم، نامش را در کلاس قرآن مسجد محله نوشتم. همه دل خوشی‌اش رفتن به مسجد بود. در هیأت‌ها تا دیروقت، فعالیت می‌کرد. در تعزیه‌ها شرکت می‌کرد و به سبب درشتی هیکلش نقش شمر را به او می‌دادند. با شروع جنگ در سوریه آرام و قرار نداشت. معتقد بود در مکتب امام حسین (ع) درس آزادگی یاد گرفته است. وقتی با مخالفت من، برای رفتن به سوریه روبرو شد، حرفی به من زد که تسلیم شدم. گفت که: از بین سه فرزندی که خدا به شما عنایت کرده نمی‌خواهی که یکی‌شان را قربانی حضرت زینب کنی؟

فیلمی از مراسم وداع و تشییع این شهید را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 210

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین