عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
همزمان با میلاد ۲ باب الحوائج:
همزمان با میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر علیهم‌السلام، حرم‌های مقدس عراق چراغانی و با گل‌های طبیعی تزئین شد. همچنین زائران بسیاری با حضور در کربلا، کاظمین و نجف اشرف به جشن و سرور پرداختند.

عقیق:حضرت جواد علیه‌السلام، امام نهم شیعیان دهم ماه رجب در مدینه منوره متولد شد و پس از شهادت امام رضا علیه‌السلام در حالی که حدود هشت سال داشت، به امامت رسید.

حضرت امام جواد (ع) در طول عمر با برکت و البته کوتاه‌شان، ۲ بار به بغداد سفر کرد که در آخرین سفرشان به این شهر، با زهری که همسرش به تحریک جعفر بن مأمون و با دستور معتصم عباسی به ایشان خورانید، مسموم و در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند.

پیکر امام جواد علیه‌السلام در کاظمین و در جوار امام کاظم علیه‌السلام مدفون است. به همین دلیل این حرم به حرم امامین جوادین علیه‌السلام مشهور است.

همزمان با ایام میلاد امام جواد علیه‌السلام که مقارن با میلاد حضرت علی اصغر، فرزند امام حسین علیه‌السلام است، در اعتاب مقدسه عراق جشن و سروری به پا شد. حرم امامین جوادین علیه‌السلام با نصب پارچه‌های سبزرنگ مزین به نام امام جواد و حضرت علی اصغر علیهم‌السلام که به باب الحوائج نیز شناخته می‌شوند، آذین‌بندی شد و بیش از ۸۰۰ شاخه گل طبیعی توسط خادمان حرم کاظمین در قسمت‌های مختلف حرم قرار گرفت.

در کربلا نیز علاوه بر چراغانی خیابان‌های منتهی به حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام، در حرم ارباب که حضرت علی اصغر علیه‌السلام نیز مدفون است، زائران به زیارت پرداخته و میلاد این فرزند سیدالشهدا علیه‌السلام را با ذکر «یا باب الحوائج مددی» تبریک گفتند.

تعداد بازدید : 23

حرم امام حسین (ع) در شب ۱۰ رجب

همچنین در گوشه‌ای از بین‌الحرمین، گهواره‌ نمادین حضرت علی اصغر علیه‌السلام را قرار داده و زائران در کنار این گهواره به یاد شهدای دشت کربلا اشک ریختند و از باب الحوائح حضرت علی اصغر علیه‌السلام حوائج خود را طلب کردند.

در بین‌الحرمین نیز چراغ‌های رنگی خودنمایی می‌کند و همزمان با ایام ماه رجب بسیاری از ایرانیان مشتاق زیارت کربلا به این شهر مشرف شده‌اند؛ به طوری که به گفته مسؤولان بیش از ۵۰ کاروان در روزهای گذشته به عتبات مشرف شده است و زائران در شهرهای مقدس عراق حضور دارند.

در نجف اشرف نیز مراسم میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر علیهم‌السلام نیز صبح امروز با حضور خادمان آستان علوی در ایوان نجف برگزار شد و خادمان حرم مولا با در دست داشتن گل‌های طبیعی این روز را به امام اول شیعیان تبریک گفتند.

همچنین در ایام ماه رجب و در آستانه میلاد امام علی علیه‌السلام، ایوان نجف و سایر قسمت‌های حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام با بیش از ۲ هزار شاخه گل طبیعی تزئین شد که در ادامه فیلمی از برپایی مراسم میلاد حضرت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهم‌السلام در ایوان نجف را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 17

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین