عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی خبر داد:
قندهاری‌نیا با اشاره به اینکه تاکنون ۴ کتاب تفسیری از مقام معظم رهبری منتشر شده است، بیان کرد: در تکمیل این چهار تفسیر در دو گام ۸ تفسیر دیگر به قلم حضرت آیت الله خامنه ای منتشر خواهد شد.

عقیق:«محمد علی قندهاری‌نیا» در آیین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین» از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت:یکی از اقدامات موسسه آماده‌ سازی و انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند. در این راستا دفتر حفظ و نشر آثار بیش از ۲۰۰ کتاب را منتشر کرده است.

مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرار است توجه بیشتری به نیاز مخاطبان شود، عنوان کرد: یکی از آیتم های لازم در این زمینه ، سرعت انتشار است. همچنین تکمیل بخشی از تلاشها و زحماتی که در دوران گذشته انجام شده، از جمله اولویت‌ها و اقدامات ماست.

وی در مورد کتاب جهاد تبیین اظهار داشت: بعد از آنکه مقام معظم رهبری بر اهمیت و ضرورت جهاد تاکید داشتند، انتشارات انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تا در این راه قدمی بردارد. کتاب جهاد تبیین در این راستا برای بهره برداری همه اقشار جامعه منتشر شد.

قندهاری‌نیا با اشاره به اینکه تاکنون ۴ کتاب تفسیری از مقام معظم رهبری منتشر شده است، بیان کرد: در تکمیل این چهار تفسیر در دو گام ۸ تفسیر دیگر به قلم حضرت آیت الله خامنه ای منتشر خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتشارات ما به قالب‌ها توجه جدی دارد، افزود: بسته‌هایی با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی و بیانات مقام معظم رهبری در مورد این شهید بزرگوار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کتاب «جهاد تبیین» در پنج فصل به همت حجت الاسلام سعید صلح میرزایی به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جهاد پرداخته است.

بر اساس این گزارش، « حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی » در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تبیین که از نکات مهم اسلام است تاکید فرمودند. دلیل  اینکه عنوان جهاد پس از تبیین آورده شده است به خاطر خطرهایی است که تبیین‌کننده را تهدید می کند. تبیین تلاشی است که برابر دشمنان انجام می‌شود بر این اساس این تلاش را می‌توان جهاد دانست.

گردآوردنده کتاب جهاد تبیین  با بیان اینکه دشمن در پی پوشاندن و مخفی کردن ضعف هایش است، عنوان کرد: هرکس در کشور باید نسبت به غبارآلود کردن اذهان عمومی واکنش نشان بدهد.دشمن تلاش دارد تا با تبلیغات  ما را از آینده کشور که به قول مقام معظم رهبری آینده ای مشعشع است، ناامید کند.

وی تبیین را از مهم‌ترین رویکردها و شیوه‌های حرکت انقلاب اسلامی دانست و افزود:  به عقیده‌ مقام معظم رهبری کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از جنجال بوده است. از دید حضرت آیت الله خامنه ای، بدون تبیین هیچ فکر و اندیشه‌ متقنی، توفیق رواج پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی با بیان اینکه تبیین معارف و حقایق اسلام و انقلاب، مسئولیت هر فرد است، تصریح کرد: سکوت در برابر تحریفات جایز نیست. رهبر معظم انقلاب معتقدند اگر جهاد تبیین به درستی انجام شود، فرصت گمراه‌سازی مردم توسط دشمن در عرصه‌های مختلف گرفته می شود و بصیرت‌افزایی عموم جامعه رخ می دهد.

این نویسنده خاطر نشان کرد: دشمن با تحریف انقلاب اسلامی می‌خواهد ساقط شدن طاغوت را در ذهن جوانان اقدامی اشتباه ترسیم کند. دشمن می‌خواهد بگوید انقلاب اسلامی هیچ دستاورد و کارآمدی نداشته است تا از این طریق مردم را ناامید و در برابر پیشرفت جمهوری اسلامی سنگ اندازی کند. بر همین اساس است کهمقام معظم رهبری فرمودند« اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم شکست می‌خورد».

گفتنی است، در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوراکیان ، حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی ، حجت الاسلام شیرازی، مسئود نجابتی، محمد علی قندهاری‌نیا از کتاب جهاد تبیین رونمایی شد.کتاب «جهاد تبیین» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با بهره‌گیری از بیانات معظم‌له توسط حجت الاسلام سعید صلح میرزایی در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» می‌پردازد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین