عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی بیان کرد؛
استاد حوزه علمیه گفت: از حضرت زهرا سلام الله علیها سؤال کردند که از این دنیا چه چیزی را دوست دارید؟ حضرت فرمودند اول قرائت قرآن، دوم نگاه به چهره پیامبر(ص) و سوم انفاق در راه خدا است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه این ایام متعلق به حضرت زهرا سلام الله علیها است، اظهار کرد: ایام شهادت و وفات معصومین ایامی است که انسان به بهانه آن توجهی به گفتار و رفتار اهل بیت(ع) داشته باشد و از آنها الگو برداری کند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا عطیه الهی و کوثر قرآنی است، گفت: مقام کثرت و حکمت خداوند بر محور وجود حضرت زهرا سلام الله علیها می چرخد و مقام عصمتی دارند که علامه حسن زاده آملی می فرمودند در اذان و اقامه نماز خود شهادت به عصمت و حجت بودن حضرت زهرا سلام الله علیها هم حق است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امام زمان(عج) فرمودند برای من در دختر پیامبر(ص) اسوه‌ای نیکو است زیرا اقتدای به حضرت خیر دنیا و آخرت را تأمین می کند بنابراین روزی نباید بر ما بگذرد مگر اینکه سلام بر حضرت زهرا سلام الله علیها و اهل بیت(ع) را در زندگی خود جاری کنیم و تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را حتما بخوانیم.

وی با بیان اینکه قبل خواب هم تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها مستحب است، گفت: بهترین تعقیب نماز تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها است و در روایت داریم که تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها با هزار رکعت نماز مستحب برابری می کند.

عباسی خراسانی افزود: از امام صادق علیه السلام سؤال کردند که چرا تسبیحات حضرت زهرا قبل از خواب مستحب است ایشان فرمودند خواب یک مرگ کوچک است و بهترین حالت ورود به عالم برزخ این است که انسان در حال تکبیر، تسبیح و تحمید خدا باشد.

وی با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها در مقام زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داده شده‌اند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها مصداق شفاعت کبرای رسول مکرم اسلام هستند که خداوند در قرآن رضایت پیامبر(ص) را در گرو آن شفاعت قرار داده است و از این رو است که ما از حضرت معصومه سلام الله علیها شفاعت در بهشت را می خواهیم.

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی گفت: از حضرت زهرا سلام الله علیها سؤال کردند که از این دنیا چه چیزی را دوست دارید حضرت فرمودند اول قرائت قرآن، دوم نگاه به چهره پیامبر(ص) و سوم انفاق در راه خدا است و انفاق تنها به دست در جیب کردن نیست بلکه یاد دادن اخلاق حسنه و علم نیکو به دیگران و کمک کردن به مردم از مصادیق انفاق فی سبیل الله است.

وی افزود: اگر قرار باشد چیز به حضرت زهرا سلام الله علیها هدیه بفرستیم چیزی بالا تر از قرائت قرآن به ویژه سوره مبارکه توحید نیست و هدیه ارزشمند دیگر صلوات بر محمد و آل محمد است؛ حضرت رضا علیه السلام فرمودند صلوات کفاره گناهان است و می تواند گناهانی به اندازه کوه را محو، بدی‌ها را تبدیل به خوبی‌ها و درجات انسان را بالا ببرد.

عباسی خراسانی از دیگر خصلت های حضرت زهرا سلام الله علیها را ولایت مداری دانست و افزود: ولایت مداری نیازمند بصیرت است و بصیرت غیر از بینایی است زیرا بینایی دیدن با چشم است ولی بصیرت دیدن با دل است؛ اگر دل را از گناهان پاک کنیم و دشمنان خدا را در دل خود راه ندهیم دل نورانی می شود و حقایق را می بیند.

وی گفت: بصیرت یعنی قدر خود را بدانید و معرفت به خدا پیدا کنید و رابطه بین خود و خدا را بشناسید و انس با خدا پیدا کنید و تکلیف خود را بشناسید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند بین خدا و انسان ارتباط بر قرار است به این صورت که اگر انسان خالصانه خدا را عبادت کند خداوند برترین مصلحتش را برای او نازل می‌کند.

 

منبع:خبرگزاری آستان کریمه اهل بیت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین