عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
آیت‌الله رمضانی:‌
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) می‌گوید باید بر وجود معنویت در دولت حضرت مهدی(عج) و حرکت بشریت به‌سمت توحید در آخرالزمان تأکید شود، زیرا امروزه مردم از ولنگاری زیر چتر لیبرالیسم خسته شده‌اند.

عقیق:مسئول و اعضای هیئت علمی مؤسسه آینده روشن با دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سالن جلسات مجمع دیدار و گفتگو کردند. آیت الله رضا رمضانی در این دیدار اظهار داشت: طرح بحث‌های مهدویت، نرم‌افزار تمهید تمدن اسلامی است و جامع‌ترین و کامل‌ترین دوران زندگی، در عصر ظهور تحقق خواهد یافت.

وی افزود: علم، اندیشه، معنویت و تحقق معنویت به‌معنای واقعی کلمه در دولت حضرت مهدی عجّل اللّه تعالی فرجه آشکار خواهد شد. همه دولت‌ها امتحان خود را می‌گذرانند و بشریت اعم از مسلمان و غیرمسلمان به مرحله‌ای می‌رسند که دنبال منجی خواهند بود؛ هرچند به نام، امام مهدی را نشناسند که او آخرین وصی پیامبر(ص) است و بر اساس روایات امام زمان جهان را از تهدید، خودکامگی و ظلم و استکبار رهایی خواهد بخشید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به لزوم شناساندن سیره حضرت مهدی(ع) اشاره کرد و افزود: بر اساس روایت "سیرته سیرتی" که از پیامبر صلّی اللّه علیه و آله نقل شده است، باید بر شناساندن سیره امام زمان(عج) تأکید شود، زیرا معرفی اسلام بر مبنای رحمانیت و مقاومت، ذیل سیره نبوی است.

وی درباره مفهوم جهاد در اسلام گفت: بر اساس آیات و روایات، جهاد نه‌تنها در اسلام بلکه در ادیان ابراهیمی دیگر نیز آمده است. حضرت موسی و حضرت سلیمان شرایط جهاد را داشتند و برای برخی پیامبران مثل حضرت عیسی شرایط جهاد ایجاد نشد. اسلام و مدیریت آن بر مبنای رحمت بوده است و آیات و روایات زیادی دراین‌باره وجود دارد، اما برخی روشنفکران جنبه رحمانیت اسلام را برجسته کرده‌اند و مدعی هستند که در اسلام جهاد وجود ندارد و حتی معتقدند که آیات جهاد باید از قرآن برداشته شود!

 عقل و فطرت زمان و مکان نمی‌شناسد

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: در شهر برلین پروژه قرآن‌شناسی در 15 سال تعریف کرده بودند. آنان ادعا می‌کردند که قرآن کتاب انسان و قانون نیست؛ بخشی از قرآن موعظه است، اما مخاطب قرآن و پیامبر، عرب‌زبان بودند و نمی‌تواند برای مجموعه بشری ضابطه باشد. در آنجا پاسخ دادم که مخاطب قرآن، عقل و فطرت است و عقل و فطرت، زمان و مکان نمی‌شناسد، بنابراین سیره نبوی سیره رحمت بود، اما کنار آن مقاومت نیز وجود داشته است.

وی درباره اشتباه و کج‌سلیقگی برخی در معرفی امام زمان اظهار کرد: در شهر وین نشستی با عنوان "آخرالزمان از دیدگاه شیعه و کاتولیک" برگزار شد و یکی از سخنرانان شیعه گفت که "در زمان ظهور امام زمان دوسوم مردم بر اثر جنگ و خونریزی کشته می‌شوند."، این سخن اساساً صحیح نیست و بیان این نوع سخنان سبب ایجاد وحشت می‌شود. روایات کشته شدن دوسوم از مردم در عصر ظهور از علی‌بن حمزه بطائنی است و روایات معتبری نیستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت تأکید کرد: معرفی امام زمان به فردی جنگجو یا زمانه‌ای پر از جنگ و خونریزی، با روح اسلام و سیره حضرت مهدی در تعارض است و اگر سمینار بین‌المللی با موضوع "رحمت و مقاومت در سیره حضرت مهدی(عج)" با حضور ادیان دیگر و به‌صورت بین‌المللی برگزار شود، خیلی خوب است، زیرا یهودی‌ها و مسیحی‌ها هم درباره آخرالزمان سخنان زیادی دارند.

وی به ضرورت بازنگری و بازتعریف روایات مربوط به آخرالزمان و جنگ و خونریزی اشاره کرد و گفت: غربی‌ها قدرت‌طلبی، جنگ‌جویی و برخی نسبت‌های ناروا را به پیامبر عظیم الشأن نسبت دادند و متأسفانه از حیات مؤمنانه، ازدواج‌ها و جهادهای پیامبر اطلاعی ندارند.

بر وجود معنویت در دولت حضرت مهدی تأکید شود

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جامعه بشری تشنه معارف ناب اسلامی است، گفت: امروزه سه یا چهار هزار معنویت جعلی و بدلی در اروپا و آمریکا ایجاد شده است. باید بر وجود معنویت در دولت حضرت مهدی و حرکت بشریت به‌سمت توحید در آخرالزمان تأکید شود، زیرا امروزه مردم از ولنگاری زیر چتر لیبرالیسم خسته شده‌اند.

وی به سفرهای اخیر خود به اروپا اشاره کرد و افزود: دیداری با شورای واتیکان در فرانسه و دبیر شورای پروتستان در ژنو داشتیم. آنان آمادگی زیادی دارند که معارف اسلام را بدانند. امروزه در هالیوود درباره مفاهیم مقاومت، آخرالزمان و مهدویت فیلم می‌سازند، زیرا این مفاهیم به‌معنای صحیح و درست به‌برکت انقلاب اسلامی در جهان جا افتاده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: بسیاری از کسانی که در غرب زندگی می‌کنند، جاهلان قاصر هستند و نه مقصر؛ چون غول‌های رسانه‌ای صهیونیسم اجازه نمی‌دهند اسلام ناب به گوش جهانیان برسد.

وی مباحث خودسازی، زمینه‌سازی و دگرسازی در عرصه بین‌الملل را از بحث‌های مهم انتظار معرفی کرد و افزود: باید اقداماتی انجام دهیم تا در جهان برای آماده‌سازی ظهور موج ایجاد شود و متأسفانه زمینه‌سازی برای ظهور در عرصه بین‌الملل کم‌رنگ و در برخی مناطق بی‌رنگ است. باید در زمینه شناساندن حضرت مهدی(عج) در جهان مخصوصاً در عرصه فضای مجازی بیشتر تلاش کنیم. کرونا خسارت‌های زیادی وارد کرد و نیروهای زبده و برخی از بزرگان را از ما گرفت، اما برای فعالیت در فضای مجازی فرصت بزرگی را ایجاد کرد. ضرورت دارد به‌سمت فضای مجازی کوچ کرد و امروزه بهترین زمان و فضا برای فعالیت وجود دارد، زیرا با منبرهای سنتی، جمع محدودی مستمع داریم، اما در منبر مجازی هزاران نفر می‌توانند از سخنرانی استفاده کنند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین