عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
در برنامه سمت خدا مطرح شد:
حجت‌الاسلام قرائتی در برنامه سمت خدا خاطره‌ای از دو استاد دانشگاه درباره شگفتی‌های نماز تعریف کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام قرائتی در برنامه سمت خدا با موضوع آثار تربیتی نماز گفت: همین که آدم دوست داشته باشد عادل و خوب باشد، یک مرحله خوبی است و جای امیدواری وجود دارد. خداوند می‌‎فرماید یک عده هستند «يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا» دوست دارند آدم خوبی باشند. فرد قصد دارد لقمه حلال بخورد، اما ممکن است فریب بخورد و شکمش به حرام باز شود؛ اما ذاتش بدجنس نیست منتها گاهی لغزش پیدا می‌کند. در موضوع نماز هم دوست داشته باشیم خوب بخوانیم و در آرزوی آن باشیم.

وی افزود: نماز ابعاد زیادی دارد. یک دکتر اقتصادی نزد ما در ستاد اقامه نماز آمد و سؤال کرد نقش نماز در اقتصاد چیست؟ بعد پرسید نقش نماز در تولید چطور؟ بلد نبودیم. گفتیم شما توضیح دهید. گفت کارگر اگر دقیق کار کند، تولیدش ارزش دارد. پرسیدم کجای آن به نماز ارتباط دارد؟ گفت اسلام می‌گوید اگر وضو گرفتی و به اندازه سر سوزن آنجا که باید بشویی، نشویی، وضویت باطل است. پرسیدم باز هم بگو. گفت اگر جایی که کارگر کار می‌کند،‌ تمیز باشد،‌ با نشاط کار می‌کند و تولیدش بالا می‌رود. اگر منزل یا مسجدی هم تمیز باشد،‌ نماز با نشاط بیشتری اقامه می‌شود.

قرائتی ادامه داد: یک دکتر سرشناس دیگری به خانه ما آمد که تحصیلاتش را در آمریکا سپری کرده بود. به ما گفت بهترین حالتی که خون به مغز می‌رسد، سجده است. البته خداوند نگفته به خاطر این سجده کن بلکه در آیه آخر سوره علق فرموده سجده کن تا به من نزدیک شوی، اما ممکن است یکی از برکات این عمل، همان نکته آن پزشک باشد.

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین