عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
در برنامه تلویزیونی چراغ تبیین می‌شود؛
چهل و یکمین و چهل و دومین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۲۱ آذر و سه شنبه ۲۳ آذر ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود.

عقیق:چهل و یکمین و چهل و دومین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۲۱ آذر و سه شنبه ۲۳ آذر ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که عبارت است از برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از آسیب های فرهنگ بی بند و باری چه باید کرد؟

چالش این هفته با حضور میهمان ارجمند «اتسوکو هوشینو» بانوی مسلمان شده ژاپنی که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر مسلمان شده و سپس به ایران مهاجرت می کند، خواهد بود.

هوشینو گفت: قوانین در تمام کشورهای دنیا وجود دارد. هر کشوری قواعد و مقررات خاص خود را دارد و هر کسی نمی تواند هر طور که دلش بخواهد در اجتماع حاضر شود و آزادی مطلق وجود ندارد. وقتی صحبت از آزادی می شود همه دوست دارند آزاد باشند و حق انتخاب داشته باشند اما وظیفه هر حکومتی است که با وضع قوانین اجتماعی مثل قوانین پوشش، امنیت و سلامت اجتماعی مردم را تامین کند. اگر قانون نباشد، چه تضمینی برای سلامت و امنیت اجتماعی وجود دارد؟ چون در حال حاضر علیرغم اینکه قانون هست، بی بند و باری و مشکلات عجیب و وحشتناکی دیده می شود و یا به گوش می رسد. در بحث فرهنگ سازی نیز در ابتدا باید تعریف دو مساله به درستی بیان شود. یکی مفهوم آزادی و دیگری بحث حجاب است. هیج جای دنیا آزادی مطلق وجود ندارد و اگر افراد معنای آزادی رابدانند متوجه خواهند شد که هرگز به آزادی مطلق نمی رسند. حجاب هم امری است که فقط مختص زنان نیست.

لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می رود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین