عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
حجت الاسلام حسینی قمی:
استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) در آخرین ساعات قبل از شهادت به حضرت زینب(س) فرمودند خواهرمن، مرا در نماز شب خود فراموش نکن.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) که در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس برگزار شد، گفت: نام قهرمان کربلا زینب کبری(س) در ذهن همه انسان‌ها با صبر، پایداری و مقاومت همراه است.

وی افزود: ابعاد دیگر زندگی حضرت زینب(س) برای همه مردم اعم از زن و مرد الگو است. حضرت زینب(س) در عین پاکی، پاکدامنی و حجاب به عنوان معلم قرآن در کوفه تفسیر برگزار می‌کردند، این نشان می‌دهد که فعالیت‌های فرهنگی منافاتی با حجاب و عفاف بانوان ندارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بانو مجتهده امین اصفهانی بانوی عالم و بسیار پرفضیلتی بودند که به عمل‌آموزی در عرصه علوم دینی پرداختند تا جایی پیش رفتند که مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی از ایشان اجازه نقل حدیث گرفته بودند. انسان می‌تواند در عین عفاف و پاکدامنی معلم و مفسر قرآن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به بانوان مومن کشورمان بیان کرد: بانوان گرامی اگر می‌خواهند درس بخوانند به دنبال تخصص‌های مفید باشند و رشته‌های غیرمفید و غیرمرتبط با سلیقه و شرایط خود را انتخاب نکنند.

وی با بیان اینکه رادیو معارف بسیاری از علوم همچون حکمت، تفسیرقرآن، درس اخلاق، مدل زندگی خانواده، احکام و مسائل شرعی، نهج البلاغه و تاریخ را آموزش می‌دهد، اظهار کرد: بانوانی که قصد آموزش دیدن معارف اسلامی را دارند این شبکه را پیگیری کنند که نکات خوبی از آن را برداشت کرده و در زندگی به کار گیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروزه بانوان با کسب تخصص‌های پزشکی و پرستاری سبب شدند که بسیاری از بانوان به آقایان مراجعه نکنند، ابراز کرد: چنین اقداماتی قابل ستایش است. به مناسبت روز پرستار تنها از پرستاران در بیمارستان تجلیل و تقدیر نکنید بلکه از پرستاران در محله‌ها هم که از فرزندان و همسران بیمار خود پرستاری می کنند تجلیل و تقدیر انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه انسان می تواند مفسر قرآن باشد و همچون عقیله بنی هاشم همه حدود دینی و شرعی را هم رعایت کند، گفت: ما با کوچکترین حادثه و ناراحتی شاید نماز واجب خود را فراموش کنیم اما حضرت زینب(س) با آن همه مصیبت که در صحرای عاشورا به ایشان وارد شد نماز شب خود را فراموش نکردند.

وی درباره مقام عظیم حضرت زینب(ع) عنوان کرد: امام حسین(ع) در آخرین ساعات قبل از شهادت به حضرت زینب(س) فرمودند خواهرمن، مرا در نماز شب خود فراموش نکن.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امتحان و آزمون ما در مصایب سنگین است، گفت: حضرت زینب(س) با همه مصیبتی که متحمل شدند حتی یک گلایه خطاب به خداوند نداشت بلکه گلایه ایشان تنها خطب به دشمنان و عملکرد آنها بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین