عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
سلیمی در نشست خبری مطرح کرد؛
نشست خبری تشریح برنامه های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(س) باحضور حاج عباس سلیمی معاون فرهنگی حرم مطهر برگزار شد.

عقیق:نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) صبح امروز ۱۶ آبان ماه در حرم مطهر با حضور حاج عباس سلیمی معاون فرهنگی حرم مطهر برگزار شد.

سلیمی هدف اصلی از برپایی برنامه‌ها در هفته بزرگداشت را معرفی حرم حضرت عبدالعظیم (س) الگو برای مردم عنوان کرد و افزود: باید پیام خلقت را دریافت کنیم و وقتی می‌توانیم موفق باشیم که بزرگان را الگو قرار دهیم. سرمایه ارزشمند ما قرآن است خداوند فلسفه نزول و برکت نزول قرآن را شادمانی مطرح می‌کند که این قرآن از تمام ثروت‌ها بالاتر است. به برکت این جهان بینی ولادت حضرت عبدالعظیم را به عنوان کسی که معتمد حضرت هادی (ع) بوده‌اند، جشن می‌گیریم.یکی از شیعیان امام صادق (ع) نزد ایشان می‌رسد و از تنگدستی گلایه می‌کند. امام می‌پرسند آیا تو از شیعیان ما هستی و از فقر شکوه می‌کنی؟ شیعیان ما همه بی‌نیاز هستند؛ در ادامه امام مثال می‌زند که تصور کن یکی از ثروتمندان آمده و می‌گوید تمام زمین را سرتاسر نقره می‌کند، آیا حاضری از ولایت ما خارج شوی؟ وی می‌گوید نه اگر تمام زمین را سرتاسر طلا کنند، از ولایت شما خارج نمی‌شوم.

وی با اعلام اجرای بیش از هشتاد برنامه در طول هفته بزرگداشت مقام حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: گل آرایی ضریح‌های مقدسه به همت بانیان آغاز می‌شود. همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور سخنوران و قاریان ممتاز کشوری و مادحین ویژه برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از برگزاری مراسم عقد و ازدواج جوانان در تالار ازدواج آستان خبرداد و گفت: این تالار آماده برگزاری مراسم عقد زوجین است. مراسم عطرافشانی قبور شهدا با حضور خانواده شهدا و بنیاد شهید ری، محافل انس با قرآن در آستان، مدارس و مسجد ری و محفل شب شعر با حضور بانوان و آقایان شاعر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: خادمان حرم نیز درب منازل خانواده شهدا رفته و به این بزرگواران ادای احترام می‌کنند. جشن تکلیف دانش‌آموزان، برپایی موکب پذیرایی، تجلیل از مدال‌آوران شهر ری و خادمان بازنشسته، جلسات معرفتی با موضوع سبک زندگی و معرفی حضرت و حضور روحانیون حوزه علمیه استان در روستاها و ایستگاه‌های مترو و ارائه خدمات به مردم از دیگر برنامه‌هایی بود که سلیمی از اجرای آنها خبر داد.

ارائه خدمات رایگان پزشکی در دارالشفاء کوثر

سلیمی با اشاره به خدمات رایگان دارالشفا کوثر در روز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: در بخش‌های مختلف دارالشفا، تا کنون بیش از هشتصد هزار نفر در این مدت درمان شده اند و در روز ولادت حضرت به صورت رایگان ویزیت خواهند شد و کلیه پزشکان در خدمت مردم خواهند بود. همچنین فعالیت‌های دیگر بخش‌ها از جمله موزه آستان، هتل کرامت، آسمان نما و مرکز نجوم رایگان بوده و در خدمت مردم خواهند بود.

سلیمی با عذرخواهی از همه کاستی‌ها و کمبودها، به ساخت صحن‌های حرم مطهر اشاره کرد و گفت: ساخت و تکمیل پروژه ساخت صحن امام خمینی (ره) که با همت خیرین انجام می‌شود از دیگر اقدامات آستان است. همچنین صحن امام هادی (ع) در ضلع غربی آماده بهره برداری است. تکمیل پروژه هتل کرامت از افتخارات این آستان است و نیاز مردم به زائر سرا را برطرف خواهد کرد. مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان نیز در ضلع جنوبی کلنگ آن خورده و امیدواریم به زودی فعالیت‌هایش را آغاز کند.

وی گفت: حسن ختام برگزاری یک هفته‌ای بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) خواهد بود. آیین تعویض پرچم از دیگر برنامه هاست و گلچین آنها از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

وی در خصوص پروژه تعویض ضریح گفت: در این کار باید یک کار اساسی و ماندگار و مستحکم صورت بگیرد همه موارد سازه و زیبایی کار بر اساس نظر تولیت آستان و استاد فرشچیان انجام شده و آخرین مراحلش را طی می‌کند که امیدواریم در یک بازه دو ساله به پایان برسد.

معاون فرهنگی حرم مطهر در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی آشنایی عموم مردم با این بزرگان گفت: مقداری مسئولیت به آستان بر می‌گردد و مقداری به زائران متوجه است. نسب شناسی بزرگان در تمام درب‌های ورودی نصب شده و مکرراً در قالب آنونس صوتی در صحن‌ها پخش می‌شود. بخشی از معرفی نامه نیز در صفحات نخستین دفترچه‌های زیارتی آمده است. کسی که تمایل داشته باشد ظرفیت خوبی برای شناخت وجود دارد.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین